Viser resultater 1 til 8 av 8
    Kyrre
    Guest

Standard Hvordan få grei MOV. størrelse?

Hei.

Jeg foretrekker Quicktime over alle formater, men fanden så vanskelig det skal være å få mov. filene ned i MB? Jeg eksporterer i Adobe Media Encoder med Sorensen 3 og 480X256, som er standard størrelse på 16:9 på alle proffe trailere på webben. Forskjellen er at de får en 3 minutters trailer ned til 25 MB, mens jeg får 30 sekunder til samme størrelse. Jeg kjører oppløsning på 150-180 i kb/sekundet, som flere andre trailere gjør.

Jeg har registerert at noen bruker MPEG layer II audio, men denne komprimeringen mangler Premiere?

Noen tips?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Hvordan få grei MOV. størrelse?

Quicktime pleier å ta mye plass når det gjelder lyd. Prøv IMA 4:1 eller noe og ha ca 22 khz (jo mindre khz, jo mindre plass). Quicktime er som to format som er limt sammen. En videoformat og en lydformat. Kreves ikke bare bra kodek for video, men også bra kodek for lyd itillegg.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Er nysgjeriig på dette området selv!

Har prøvd mye forskjellig, men har ikke fått ned filstørrelsen nok...

PS: Må nevne at jeg nå sitter på min splitter nye bærebare PowerBook!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Kyrre
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Quicktime pleier å ta mye plass når det gjelder lyd. Prøv IMA 4:1 eller noe og ha ca 22 khz (jo mindre khz, jo mindre plass). Quicktime er som to format som er limt sammen. En videoformat og en lydformat. Kreves ikke bare bra kodek for video, men også bra kodek for lyd itillegg.
    Ja, det er det som er problemet. Bruker jeg QDesign Music 2 blir lyden klunkende og ekkel, men MB flyr ned i grevens hastighet.

PS: Gå inn på MSN Melwasul! Med en gang! :P

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    PS: Må nevne at jeg nå sitter på min splitter nye bærebare PowerBook!
    Gratulerar! Må seie eg misunner deg litt....

Men attende til saken: Den nye H.264 er tilgjengeleg om du kjøper nye QuikTime Pro, noko som berre koster 250kr. har høyrd at den skal vere veldig god. Men merk at Apple ikkje anbefaler QuickTime Pro 7 til "produksjonsmiljø", ettersom den ikkje er heilt klar for Windows (ingen slike problem i OS.X).

Kyrre
    Guest

H.264? :wink:

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Er ein ny MPEG-4 standard som er komen. Må innrømme at eg ikkje veit kor bra den er for web-bruk, men eg meiner å hugse at det er den typen koding som skal vere standard for anten HD-DVD eller Blueray-DVD.

Edit: http://www.apple.com/mpeg4/h264faq.html

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Kan like godt skrive dette i denne tråden, i staden for å lage ein ny:

Eg tok litt hardt i når eg sa at H.264 var ein ny MPEG-4 standard. Den har visst snart 10-års jubileum (kom i 1998).

Las dette i ein artikkel om ny standard for HD DVD, medfølgjande kopibeskyttelse o.l. på DigitalMediaNet:

http://storage.digitalmedianet.com/a...e.jsp?id=34139

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •