Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Standard Hvordan gjøre bakgrunn hvit med Premiere?

Jeg holder på å lage en film fra pc spillet battlefield 2, men jeg sitter fast i redigeringen..
    Jeg vil ha bakgrunnen fra filmen hvit, mens bare personen beveger på seg..

Her er et bilde av hvordan jeg vil ha det:
    (dette er ikke Battlefield 2, dette er ghost recon, et annet spill)

Spørsmålet er: hvordan kan jeg gjøre dette i Adobe premiere Pro?
    Gjøre bakgrunnen hvit, mens personen beveger seg og er normal.....

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Rotoscope!!

Dvs. lage en maske og animere frame by frame. Det gjør du med Pen Tool i f.eks. After Effects.

Har du tilgang til Apple Motion anbefaler jeg å gjøre det der, da det er raskere og realtime.

I tillegg kan det være lurt å bruke Inner Glow eller lignende, så du får den gløden innover i soldaten din.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Rotoscope!!

Dvs. lage en maske og animere frame by frame. Det gjør du med Pen Tool i f.eks. After Effects.

Har du tilgang til Apple Motion anbefaler jeg å gjøre det der, da det er raskere og realtime.
    Jammen bra det er Premiere han har da.. :roll:
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Man må ikke låse seg fast i begrensningene. Det var tips! Har du mulighet - bruk sjangsen til å benytt andre programmer. Think beyond the borders.

Men om du har bare Premiere å jobbe i, ville jeg rett og slett funnet et sted i et map i BF2 hvor det er minst mulig ting i bakgrunnen, eventuelt en så jevn farge som mulig som skiller seg ut fra uniformen.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det er fleire måtar å gjere det på, men den enklaste er nok med AE. Har du Photoshop i tillegg til PPro, kan du gjere rototscopinga der. Eksporter frå PPro som Filmstrip, opne denne i PS og mal bakgrunnen kvit der, frame for frame.

Om personen ikkje beveger seg i det heile, kan du bruke ein Track Matte. Legg ein kvit Color Matte (File --> New --> Color Matte) under videoen og legg til effekten som heiter Track Matte (ligg under Keying) på videoen. Sjølve track matten kan du lage i tekstvindauget til PPro. File --> New Title, og so bruker du Pen tool der til å lage ein kvit form, som akkurat dekkjer personen. Lagre tittelen, legg den på tidslinja over videoen, høgreklikk på den og hak bort Enable. So går du inn i Effect Controls for videoen, og set det videosporet som track matten ligg på som Matte. For ein betre innføring i Track matte-effekten, sjå denne tutorialen: http://www.wrigleyvideo.com/videotut...o_blurface.htm

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Hvis jeg hadde laget en blå vegg, eller grønn vegg i battlefield..
    Kunne jeg da ha filmet klippet mitt og heller lagt inn en blue screen/grenn screen effekt? Og hvordan =)

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det kunne du nok, om alt anna enn personen (og andre ting du vil ha med) var blått, og ein klar, jamn blåfarge. I so fall er det ikkje verre enn å leggje til effekten Chroma Key, gå inn i Effect Controls og dra dråpeteljaren til det blå feltet på videoen for å velge farge, og leike seg litt med innstillingane for å få eit best mogleg resultat.

Kjenner ikkje til BF, so eg veit ikkje korleis det fungerer, men om du kan lage ein vegg i ynskja farge, kan du ikkje berre lage veggen kvit?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2005
    Svar
    172

Selvfølgelig kan jeg ta den i hvit
    Idotiske meg =)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •