-
16th December 2008, 21:55
Hvordan gjøre drop zone om til en knapp m/ highlight i DVD Studio Pro?
Hei!
Jeg driver og lager en DVD nå. Jeg har lagt til flere drop zones som skal inneholde stillbilder fra videoklipp, og man skal kunne velge hvilket klipp man vil se ved å bla seg gjennom de forskjellige miniatyrbildene. Så langt er alt greit. MEN så må jeg jo ha highlight på "knappene" for at man skal kunne se hva man velger, og jeg vil ha det slik:
Normal modus: Ingen synlig ramme
Markert og aktivert modus: Ramme
Så, hvordan kan jeg gjøre dette, UTEN å bruke Photoshop? (bakgrunnen min er en videofil, så jeg vil slippe å drive på i Photoshop for å få dette til
)
-
17th December 2008, 00:00
Sv: Hvordan gjøre drop zone om til en knapp m/ highlight i DVD Studio Pro?
Jeg fikk det til! Det var en veldig knotete måte jeg kom frem til, men det får bare være. Dersom noen har en bedre måte å gjøre det på, så si gjerne ifra!
Dette gjorde jeg:
[size=8pt](Først fjernet jeg drop zones og erstattet de med knapper. Jeg la til miniatyrbildene som Asset i knappen.)[/size]
1. Ta et screenshot av canvas'en i DSP. (Shift + Eple + 4) og merk av nøyaktig.
2. Åpne bildet i Photoshop.
3. Lag et nytt layer.
4. Ta fram Rectangular Marquee Tool (m) og merk knappene dine, ha litt ekstra rom på alle sider.
5. Klikk på det nye layeret sånn at det er aktivt, og fyll det markerte området med ønskelig farge på highlighten. Gjenta på alle drop zones.
6. Deaktiver det nye layeret, og klikk på bakgrunnslayeret sånn at det er aktivt. Ta frem Rectangular Marquee Tool igjen, men denne gangen skal du merke nøyaktig likt som knappene (altså ikke utenfor og ikke innenfor boksen).
7. Aktiver det nye layeret ditt, og merk det i listen, så det er aktivt. Trykk på delete-knappen. Gjenta på alle knapper.
8. Lagre filen i Photoshop-format (PSD).
9. Gå inn i DSP og velg Import asset. Bla deg frem til den nye photoshop-filen din.
10. Trykk på meny-ikonet i Graphical-fanen. Gå bort til Inspector, og velg General-fanen.
11. Finn "Overlay file". Klikk på listeboksen, og velg din nye fil.
12. Rett under står det "Overlay layer". Velg det nye layeret du lagde.
Vips, der har man highlight i form av ramme rundt en knapp.
Spør hvis noe er uklart!
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker