Viser resultater 1 til 9 av 9
    Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Hvordan lager man proffe DVD Cover?

Har etter mye om og men fått ferdig min første musikkvideo.
    Som takk til de som var med har jeg lagd en DVD med både råmaterialet og den ferdige produksjonen.
    Har knotet mye for å få DVDen til å se litt halvproff ut. Det som gjenstår er å lage et DVD cover.

Noen som vet hvordan man får coveret til å se bra ut?
    Finnes det programmer som gjør dette enkelt for en?

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Jeg ville trodd at enten Photoshop (som er et billedbehandlingsprogram), Illustrator eller Quark (som er "trykksak" programmer) ville være gunstige.

Fant etter et google søk denne siden hvor det går an å laste ned et dvd-template med dimensjoner.
    http://www.wolstrupwebdesign.com/for...p?TID=906&PN=1 Bare scroll helt ned til bunnen. Templaten er en .psd fil, som er et photoshop format.
    isforstå meg rett...

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jeg bruker Photoshop og Illustrator/Streamline til å lage all grafikken og så setter jeg sammen alt i Quark Xpress! Det er som stelvis sier et slikt "trykksak" program. Men en må jo kunne programmene da! De gjør det ikke for en av seg selv!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Et alternativ til Quark Xpress er InDesign som de siste par årene har begynt å spise av markedsandelen til Quark.

Cadet 4
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Norge
    Svar
    14

Sitat Opprinnelig postet av kattefisk
    Et alternativ til Quark Xpress er InDesign som de siste par årene har begynt å spise av markedsandelen til Quark.
    InDesign har vel alltid vært markedsleder innenfor layout-software? Koster litt da.
    ebel without a crew.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Quark er ikke akkurat billig det heller! Men selv synes jeg Quark er overlegen InDesign, men det er sikkert bare vane! Tror de er ganske likestilte. Kjenner flere som synes InDesign er bedre!

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    47

Sitat Opprinnelig postet av idelusion
    Sitat Opprinnelig postet av kattefisk
    InDesign har vel alltid vært markedsleder innenfor layout-software? Koster litt da.
    Nope, Quark Xpress var mer utbredt i aviser og større selskaper. Skal ikke være kryptonittsikker på at Quark Xpress er det største, men pappa, som var redaktør i en avis, har snakket om det. Medielæreren min har også nevnt noe om det, men hun sier hele tiden at InDesign spiser opp store deler av markedsandelen til Quark Xpress, så det er vel ikke lenge til InDesign er markedsleder.

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

De aller aller fleste lokalaviser og mange av de riksdekkende avisene bruker også fortsatt Quark! Mange kommer også til å fortsette med det, på tross av InDesign, for Quark er faktisk ikke like idiotisk som det kan virke ved første øyesyn!

[/url]

Ensign
    Medlem siden
    Dec 2004
    Svar
    34

Hvordan lager man proffe DVD Cover?

Man ansetter en proff designer, som foreksempel moi
    color=green]Jeg jobber til daglig som [/color]filmskaper, kunstner, danseinstruktør, grafisk-/webdesigner og er aktiv danser/sanger/aktør. Hjemmeside[/url].

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •