Viser resultater 1 til 2 av 2
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    35

Standard Hvordan legge inn 24p film i Sony Vegas?

I "project properties" finner jeg alle andre mulige valg enn 24p. Jeg tester foreløpig kun trial-versjonen, kan det være grunnen? Eller er det noe annet jeg gjør feil?

Et annet spørsmål:
    Kamera mitt er kjøpt i USA (Canon HG20) og har derfor 30p/60i. Når jeg setter inn info i project properties bør jeg da velge "NTSC-instillingene" eller "PAL-instillingene"? Kamera mitt er NTSC, men ferdig film skal jo spilles av på PAL. Har gjort et par tester, men ikke sett noen forskjell når jeg har brent det ut på dvd.

Cadet 1
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    3

Standard Sv: Hvordan legge inn 24p film i Sony Vegas?

Sitat Opprinnelig postet av The_Superbit Vis post

I "project properties" finner jeg alle andre mulige valg enn 24p. Jeg tester foreløpig kun trial-versjonen, kan det være grunnen? Eller er det noe annet jeg gjør feil?

Et annet spørsmål:
    Kamera mitt er kjøpt i USA (Canon HG20) og har derfor 30p/60i. Når jeg setter inn info i project properties bør jeg da velge "NTSC-instillingene" eller "PAL-instillingene"? Kamera mitt er NTSC, men ferdig film skal jo spilles av på PAL. Har gjort et par tester, men ikke sett noen forskjell når jeg har brent det ut på dvd.
    Prosjekt settes til det ferdige produkt. Da kan du f.eks. bruke pan/crop for å unngå sort ramme rundt videoen.
    24p er enklest å konvertere til PAL. Man bare endrer hastigheten 5%. 30p/60i krever "pulldowns", kan gi hakkete bevegelser.
    De fleste PAL DVD-spillere tar NTSC, kanskje en ide å lage NTSC DVD?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •