Burde ikke være noe hokus pokus. Bruk en preset som utgangspunkt, sett i/o til f.eks. 30 sekunder og se hvordan det tar seg ut, og om du ikke er fornøyd kan du endre de parametrene du mener vil påvirke kvaliteten i din favør.
Beste måte å rendre ut HD fra Adobe Premiere CS3 for å få best mulig kvalitetpå DVD?
anyone?
Burde ikke være noe hokus pokus. Bruk en preset som utgangspunkt, sett i/o til f.eks. 30 sekunder og se hvordan det tar seg ut, og om du ikke er fornøyd kan du endre de parametrene du mener vil påvirke kvaliteten i din favør.
Sliter med samme problemet :S
Enten så blir ikke det widescreen eller så vil ikke filmen vises, kun lyden. Har ikke aning på rendring og styr..
Noe hjelp eller link til fremgangsmåte hadde vært digg.
![]()
ilsen
-Asgeir Behrentz
Til DVD: Bruk PAL.. Er det ingen presets der? Oppløsningen skal være 720x576, og om mulig skal du markere en boks eller noe i ei drop-down liste for at det er 16:9 eller anamorphic.
Jeg kjenner ikke til hvordan dette fungerer i Premiere dessverre. Om det er snakk om lange sekvenser, bruk variabel bitrate. Selv pleier jeg å bruke mellom 5.5 - 6.5mbps, og det funker fint. I verste fall, dersom det er snakk om veldig veldig mye, bruker jeg 4.5 - 6.0mbps.
Nå veit jeg ikke hvor mye peiling du har, men måten du skriver dette på så virker det som om du forventer å få HD på en DVD, eller tar jeg helt feil nå?
Uansett i vertfall, mener å huske at du må bruke Adobe Media Encoder eller noe i den dur for å så å velge dvd pal preseten som Ola nevner.
Det du renderer ut da blir altså i SD oppløsning.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
For å sammeligne i square pixels som HD er i, så er HD 1920x1080 pixler og SD er 1024x576 pixler.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Bokmerker