Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 4
    Medlem siden
    Apr 2007
    Svar
    9

Standard Hvordan rendre ut HD fra Premiere CS3 i best mulig kvalitet for DVD?

Beste måte å rendre ut HD fra Adobe Premiere CS3 for å få best mulig kvalitetpå DVD?

anyone?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Sv: Hvordan rendre ut HD fra Premiere CS3 i best mulig kvalitet for DVD?

Burde ikke være noe hokus pokus. Bruk en preset som utgangspunkt, sett i/o til f.eks. 30 sekunder og se hvordan det tar seg ut, og om du ikke er fornøyd kan du endre de parametrene du mener vil påvirke kvaliteten i din favør.

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Ålesund
    Svar
    24

Standard Sv: Hvordan rendre ut HD fra Premiere CS3 i best mulig kvalitet for DVD?

Sliter med samme problemet :S
    Enten så blir ikke det widescreen eller så vil ikke filmen vises, kun lyden. Har ikke aning på rendring og styr..
    Noe hjelp eller link til fremgangsmåte hadde vært digg.
    ilsen
    -Asgeir Behrentz

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Til DVD: Bruk PAL.. Er det ingen presets der? Oppløsningen skal være 720x576, og om mulig skal du markere en boks eller noe i ei drop-down liste for at det er 16:9 eller anamorphic.

Jeg kjenner ikke til hvordan dette fungerer i Premiere dessverre. Om det er snakk om lange sekvenser, bruk variabel bitrate. Selv pleier jeg å bruke mellom 5.5 - 6.5mbps, og det funker fint. I verste fall, dersom det er snakk om veldig veldig mye, bruker jeg 4.5 - 6.0mbps.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Sitat Opprinnelig postet av petterfp Vis post
    Beste måte å rendre ut HD fra Adobe Premiere CS3 for å få best mulig kvalitetpå DVD?

anyone?
    Nå veit jeg ikke hvor mye peiling du har, men måten du skriver dette på så virker det som om du forventer å få HD på en DVD, eller tar jeg helt feil nå?
    Uansett i vertfall, mener å huske at du må bruke Adobe Media Encoder eller noe i den dur for å så å velge dvd pal preseten som Ola nevner.
    Det du renderer ut da blir altså i SD oppløsning.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Ålesund
    Svar
    24

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor Vis post
    Til DVD: Bruk PAL.. Er det ingen presets der? Oppløsningen skal være 720x576, og om mulig skal du markere en boks eller noe i ei drop-down liste for at det er 16:9 eller anamorphic.

Jeg kjenner ikke til hvordan dette fungerer i Premiere dessverre. Om det er snakk om lange sekvenser, bruk variabel bitrate. Selv pleier jeg å bruke mellom 5.5 - 6.5mbps, og det funker fint. I verste fall, dersom det er snakk om veldig veldig mye, bruker jeg 4.5 - 6.0mbps.
    HD er vel større enn 720x576, jeg må scale ned størrelsen for at det skal passe. Det kanskje det som er vanlig?
    ilsen
    -Asgeir Behrentz

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

For å sammeligne i square pixels som HD er i, så er HD 1920x1080 pixler og SD er 1024x576 pixler.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •