-
6th September 2008, 04:32
Cadet 4
Import av video i format 16:9
Jeg har et kamera canon mx100i. Bruker Pinnacle 11 studio plus, siden jeg bruker pc og syntes dette er greiest å bruke for mitt tilfelle. Så jeg har et spørsmål, hvilket program er best å bruke til å importere dv film inn som 16:9 i best bildekvalitet, prøvd med nero men blir alltid 4:3 og dårlig bilde. Er litt grønn når det gjelder importering. Pinnacle programmet finner ikke videokameraet mitt. Noen som har noen råd evt tips tilhørende dette temaet? ;D
-
7th September 2008, 19:58
Cadet 4
Sv: Import av video i format 16:9
Ganske fersk på dette forumet selv, snublet over det ved en tilfeldighet, virker så langt som et bra forum.
Men ihvertfall,når jeg skal digitalisere fra kameraet på pinnacle. Så er aspect ratio fryst på 4:3 format på digitaliseringskilde, er det noen muligheter til å få dette til 16:9 format? Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? (Har lest innlegg lenger over om teiping samt strekking) Noen som vet hvordan man kan strekke bilde i pinnacle hvis man ikke kan få det i 4:3 format?
På projektinnstilling kan man velge et hav av muligheter, widescreen med mer. Men dette fungere ikke så lenge den er fryst på 4:3 format på digitaliseringskilden.
-
15th September 2008, 12:27
Cadet 4
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker