Prøv å rename fra filnavn.vob til filnavn.mpg, funker i Premiere, Avid Xpress har en tendens til å være kresen på filer etter min erfaring.
Med fare for å ha feilposta litt..
For å avklare en ting, jeg har mottat dvd'n, har IKKE filmet med dvd kamera selv(gud forby) så dette er kunn ett forsøk på å få brukt alt materialet jeg har fått.
Noen gode forslag på åssen jeg får redigert det? Har hentet vob filen inn i Virtual dub og prøvd flere oppsett på save as avi, og har problemer med det meste.
Får en stor videofil som er avspillbar, men om jeg importerer til Avid Express får jeg ikke lyd og importerer jeg til Avid Liquid får jeg bare lyden. :roll: Forstå det den som kan...
Igjen, jeg HATER Dvd kameraer, burde vært forbudt å selge! :twisted:
Prøv å rename fra filnavn.vob til filnavn.mpg, funker i Premiere, Avid Xpress har en tendens til å være kresen på filer etter min erfaring.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Jeg bruker Magix Movie Edit Pro 10, og der går VOB-filer glatt inn uten navnebytte eller konvertering. Har riktignok ikke prøvd VOB-filer fra DVD-kameraer, men de skal vel ha samme format som på vanlig DVD-plate.
For noe møkk, hverken Liquid eller Express liker å rename til mpg. Konverting og import funker ikke som det skal. :roll:
Siste utvei er selvfølgelig Dvdspiller->Breakout boxen i Liquid...
Bruker også Magix, det er ett helt supert program, tar inn de fleste filmfiler! Oversiktlig og ryddig! Jeg bruker det kun til filmklipping da, andre effekter også videre bruker vi andre program.. Vob-filer no problem..skåål
url=http://www.freewebs.com/diamondstudios/]Diamond Studios[/url]
Bokmerker