iMovie er for Mac.
Har nettopp kjøpt meg et nytt hdd kamera. Importerer dem i premiere for å redigere. Når jeg skal se snuttene så funker alt greit, men når jeg legger dem i timeline så forsvinner lyden. Det er skikkelig irriterende. Funker greit med .mov formatet, men kameraet filmer jo ikke i det. Liker premiere veldig godt, og det er virkelig synd at jeg som har kjøpt nytt kamera ikke kan redigere filmene.
Jeg prøver å laste ned iMovie også, for å teste det ut. Men får heller ikke det til. Finner jo ingen steder å laste det ned. Ser bare steder å laste ned update. Og det er i et format (dmg) jeg ikke kan kjøre tydligvis.
Noen som kan hjelpe?
Mvh
Sigbjørn
edit: prøver å laste ned her ifra link men det står jo ikke noen sted "download"
og her så er det et format jeg ikke kan kjøre.
iMovie er for Mac.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
åja. bummer.
er det noen som kan svare på det første spørsmålet mitt da?
får ikke til å importere mpeg eller mpg i det heile tatt. hvorfor?
klarte å importere fint andre mpeg og mpg filer, men akkurat dem jeg har filmet med det nye kameraet mitt funker ikke. faen så irriterende!
det er et dcr-sr40 kamera om noen lurte
Dette problemet har jeg støtt på før, men fikk fixa det ved å konvertere .mpg filen til quicktime med en video converter, "Total Video converter" tror jeg vi brukte, kan ikke huske om det ble kvallitets tap, men vi fikk vertfall fram filmen i Premiere og Avid.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
takk skal du ha. tenkte meg at dette var løsningen. men var usikker på hvilket program jeg må bruke. skal prøve å dette. andre som har noen tips må gjerne komme med dem
takk
prøvde å konvertere, men det er fremdeles forjævlig å redigere. Plutselig begynner filmen å hakke og gå driit treigt, mens lyden går fint. Også plutselig av og til forsvinner lyden. Fatter ikke hvorfor det blir slik. Faens så irriterende, for nå lagde jeg en dritfet film med en kamerat også blir det sånn. Bør jeg levere inn kameraet? Er det det som er dårlig? For jeg kan importere og redigere gamle filmer jeg har tatt med for eksempel et digitalt kamera. Selv om det er samme kvalitet og slik. Er bare disse filmene tatt med dette nye kameraet som ødlegger alt!
Det du kan gjøre er å ta opp en 10 sekunders snutt og så kan jeg se hva jeg kan gjøre med den. Men da må du maile eller laste den opp på nettet.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
takk, det kan jeg. men da trenger jeg kanskje mailen din?
send meg en mail på sigbjorncornelius (at) gmail.com så sender jeg deg en snutt.
tror faktisk jeg fikk det til nå. forandra litt på instillingen på prosjektet i premiere så funker ganske fett nå.
men send en mail til meg, så jeg har den om jeg støter på problemer igjen. takk
trenger egentlig ganske mye hjelp nå, så hadde vært greit å sende deg en snutt.
![]()
Bokmerker