Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Kamera i After Effects gir uforutsigbar animasjon

Kjære dyr, kjære udyr, guder og gudinner.

Jeg holder på med en tittelsekvens for en kortfilm for en gjeng på Westerdals - og har fått et problem med kameraet i After Effects.

Tidligere i dag animerte jeg og fikk disse fine, men stive og herlig bestemte kamerabevegelsene.

Pga litt endring i planene fra oppdragsgiver måtte jeg inn i photoshop og endre råfila, bla. slenge inn tegningene i høyere oppløsning - så jeg starta på en ny AE-prosjektfil. Og hva skjer? Kameraet gir en ekstra bue eller bevegelse mellom keyframene.

Last ned de to klippene under (quicktime)

DETTE ER DET JEG ØNSKER - DET JEG FIKK TIDLIGERE I DAG - 300kb

DETTE ER DET JEG FÅR NÅ - 280kb

Grunnen til at jeg ikke fortsetter på forrige composition er at denne prosjektfila ble korrupt.
    Har restartet maskinen, installert After Effects på nytt - intet hjelper. Kan noen si meg om jeg har aktivert et eller annet jeg ikke har fått med meg? Graph-editoren i After Effects er jo et helvete uten like - dønn uoversiktlig og nokså lite logisk i forhold til det jeg forventer som f.eks. fra LightWave eller med vanlige Bezier-curves.

Animerer forøvrig på akkurat samme måte som tidligere i dag.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

oi. de anndre klippe er no rikkti so sexig men ikke akurat, hva du vil ha!

de er jo bare 3 akkser i curves editoren? og De ser ikje bevegelsne, som du ikke vil ha, inni der?

Hvorfor, er det laget på i 4:3 og ikje 16-9!?

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

eg har jo ingen expert på AE enno, enn så lenge, fordi at, jeg har nettopp fåt det. Men det er ike mulig, å ekksportere kamera bevegelsen i egen fil i original prosjekte, og immportere den fill kamera bevegelsne inn i project nummer#2? slik funksjon er, typisk Adobee- akurat som at kamera motioen kan eksportres i Premiered. til egen fil, du for ikje opnet den koruppte fila i det hele tatt?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Den korrupte fila kan ikke åpnes nei.

Hmm.. Grapheditoren hadde mange lag av muligheter. Hvorfor den velger å vise "Speed graph" fremfor "value graph" som standard er for meg en gåte.

Problemet har sånn delvis løst seg - men blir ti ganger mer arbeid enn tidligere i dag.

Forøvrig - de klippene er i 4:3 fordi det ikke var viktig hvordan de så ut - var kun referanseklipp... Dersom jeg blir ferdig med sakene i løpet av natten, legger jeg ut hele smæla så dere får sikle litt.

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2006
    Svar
    30

ohh, ser knallbra ut foreløpig da

AE kunne lært noe av Motion sin meeeget kjekke graph editor (etter min smak hvertfall 8) )

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Og ikke minst kunne AE hatt bedre ytelse ved bruk av GPUen - om den i det heletatt gjør det. Merker ingen forskjell mellom OpenGL og Advanced 3D. :roll:

Men nå - back to work. Driver å setter inn tekstene der de skal være. Så skal jeg smelle det ut til FCP etterhvert. Stay tuned.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

I after effects kan en bare høyreklikke de valgte keyframene og velge om de skal være "linear" eller "bezier". I tillegg til hvilke type verdier som skal være linære eller bezier (bevegelse eller fart etc)

Har drevet med After Effects i 4 år og sverger fint ved d

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jepp. Fant ut av det. Det kjipe var at det ikke er et direkte valg når man høyreklikker - man må innom en dialogboks. :? Var derfor jeg ikke fant ut av det med en gang..

Driver å rendrer fra After Effects nå - ETA 36 minutes.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

kunge

og go natt. Opp om 5 timer og på den igjen. Holder på å lage en DVD for Bohus. Møbler er gøy!...

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

beklager og måtte bumpe på den tråen her,

men Haldor men bare kom over en
    vidio tutorial om graph editor i AE, og tenkte på denne tråen. har ikke sett den selv, så aner ikje kor nyttig det er, men men....

http://forums.creativecow.net/cgi-bi...tor/index.html

EDIT:
    glimrene voice-over

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •