-
11th February 2007, 11:58
Lieutenant
Komprimering
Hei
Hvilket program skal jeg bruke for å få komprimert ei film fil som er på 1,5GB etter Premiere 2.0 og på 233mb etter VirtualDub? Filmen er på 7 min + Men jeg vil beholde kvaliteten, men samtidig få ned størrelsen på fila, forslag til program?
Takker
-
11th February 2007, 12:06
Komprimering
Det går ikke an å minske størrelsen på noe uten å forringe kvaliteten. Hvis det hadde vært mulig, så hadde utgangsfila allerede hatt den størrelsen den i stedet kunne hatt.
-
11th February 2007, 12:06
Komprimering
Kommer an på hva du skal bruke den til da ? DVD? For å ha den på PCen? Nett?..
DivX er jo en mulighet. Der har du en DivX Converter. Det går kjapt, og kvaliteten blir slettes ikke verst. Evt. om du har penger til det er Sorenson Squeeze et veldig godt alternativ.
-
11th February 2007, 12:37
Lieutenant
Komprimering
Tenkte til å laste opp, slik at flere kan få fila
-
11th February 2007, 16:10
Komprimering
TMPGEnc
Windows Media Encoder
Rask googling burde gi linker som jeg ikke orker å finne frem. TMPGEnc komprimerer til MPEG/MPG og Windows Media Encoder komprimerer til WMV. Hvor bra støtte det er for dette på Mac eller Linux vet jeg ikke, men det fungerer som regel ypperlig in Windows!
DivX er sikkert også bra, men siden jeg selv aldri blir fornøyd med kvaliteten vil selv ikke foreslå det.
-
11th February 2007, 16:38
Captain
Komprimering
Jeg liker Sorenson Squeeze med H.264-codec (eller AVC kaller vel Squeeze codecen for).
-
11th February 2007, 17:21
-
12th February 2007, 05:15
Really!
Glemte helt å nevne, bruker du RealMedia eller hva det nå enn heter, lager ihvertfall RM(RAM?)-filer. Komplett ubrukelig. Da vil garantert ingen se filmen din.
-
12th February 2007, 07:26
Commodore
Re: Really!
Og legg gjerne ut muligheten til å laste ned videoen. Ikke "brenn" filmene fast på websiden, for det har jeg virkelig fordi videoen vil vanligvis gå hakkete pga bredbåndet eller serveren deres ikke lar meg laste videoen fort nok.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker