Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Komprimering

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Toten - Kapp, Mjøsas kvite perle
    Svar
    95

Standard Komprimering

Hei

Hvilket program skal jeg bruke for å få komprimert ei film fil som er på 1,5GB etter Premiere 2.0 og på 233mb etter VirtualDub? Filmen er på 7 min + Men jeg vil beholde kvaliteten, men samtidig få ned størrelsen på fila, forslag til program?

Takker
    hakka Production!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard Komprimering

Det går ikke an å minske størrelsen på noe uten å forringe kvaliteten. Hvis det hadde vært mulig, så hadde utgangsfila allerede hatt den størrelsen den i stedet kunne hatt.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Komprimering

Kommer an på hva du skal bruke den til da ? DVD? For å ha den på PCen? Nett?..

DivX er jo en mulighet. Der har du en DivX Converter. Det går kjapt, og kvaliteten blir slettes ikke verst. Evt. om du har penger til det er Sorenson Squeeze et veldig godt alternativ.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Toten - Kapp, Mjøsas kvite perle
    Svar
    95

Standard Komprimering

Tenkte til å laste opp, slik at flere kan få fila
    hakka Production!

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Komprimering

TMPGEnc
    Windows Media Encoder

Rask googling burde gi linker som jeg ikke orker å finne frem. TMPGEnc komprimerer til MPEG/MPG og Windows Media Encoder komprimerer til WMV. Hvor bra støtte det er for dette på Mac eller Linux vet jeg ikke, men det fungerer som regel ypperlig in Windows!

DivX er sikkert også bra, men siden jeg selv aldri blir fornøyd med kvaliteten vil selv ikke foreslå det.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Komprimering

Jeg liker Sorenson Squeeze med H.264-codec (eller AVC kaller vel Squeeze codecen for).

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Komprimering

Jeg vil anbefale H.264 - bra kvalitet og lav filstørrelse. Tar litt lenger tid å rendere, men er verdt det - ellers eksportere den ut som Wmv. Legg helst ut begge deler, så brukere kan velge en av dem. For ikke alle bruker eller liker samme mediaavspiller.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Really!

Glemte helt å nevne, bruker du RealMedia eller hva det nå enn heter, lager ihvertfall RM(RAM?)-filer. Komplett ubrukelig. Da vil garantert ingen se filmen din.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Really!

Og legg gjerne ut muligheten til å laste ned videoen. Ikke "brenn" filmene fast på websiden, for det har jeg virkelig fordi videoen vil vanligvis gå hakkete pga bredbåndet eller serveren deres ikke lar meg laste videoen fort nok.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •