Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Komprimering

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Standard Komprimering

Noen videoklipp driver jeg å importerer og eksporterer mellom forskjellige programmer, og når jeg eksporterer pleier jeg å eksportere som ukomprimert for å unngå kvalitetstap. men det jeg lurer litt på er hva forskjellen mellom
    *uncompressed (RGB24)
    *uncompressed (UYVY)
    *uncompressed (YUY2)

Hva er forskjellen og hva er best å bruke?
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    kristiansand
    Svar
    239

Standard Komprimering

uncompressed (RGB24)
    er ikke det rgb kanal med 24bit dybde eller noe sånn, det er nå et greit format det..

andre ?

haha jeg er aktiv enda
    jør som meg:
    [/URL]

Wainhost billig webhotel[/URL]

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Standard Komprimering

du kan jo se om du ble noe klokere av dette http://graphics.cs.uni-sb.de/Courses...ungen/YUV.html ..hehe

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Komprimering

En gang eksporterte jeg en video i AVI Uncompressed i 25 fps. OG da jeg var ferdig med å redigere litt på AE - ble videoen hakkete etter jeg har eksportert. Jeg vet ikke hva som gikk galt.

Jeg tror du bør helst bruke RGB fordi RGB er tilpasset til data og skjerm. De andre er kanskje for noe annet, akkurat som CMYK (bilde) som passer til trykkeri.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Komprimering

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    En gang eksporterte jeg en video i AVI Uncompressed i 25 fps. OG da jeg var ferdig med å redigere litt på AE - ble videoen hakkete etter jeg har eksportert. Jeg vet ikke hva som gikk galt.

Jeg tror du bør helst bruke RGB fordi RGB er tilpasset til data og skjerm. De andre er kanskje for noe annet, akkurat som CMYK (bilde) som passer til trykkeri.
    viss du åpner en avi fil og comper, to ganger, eller flere, blir den hakkete, bare se Remi vs. The Navigator teaseren min, www.odegaardstudio.com :lol:
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Standard Komprimering

Sitat Opprinnelig postet av Remi
    viss du åpner en avi fil og comper, to ganger, eller flere, blir den hakkete
    men det jeg gjør er at jeg eksporterer den ukomprimert for å unngå tap i kvalitet
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •