-
13th October 2007, 00:50
Lieutenant Commander
LØST: Elendig eksport kvalitet i alle programmer
Heisann,
Jeg har et merkelig problem.
Kvaliteten blir taperslig elendig når jeg eksporterer i After Effects. Har prøvd både QuickTime og DV. Alle med beste kvalitet, blir like dårlige.
All grafikken er laga i After Effects, så jeg lurer meg på hva det er.
Noen som har peiling?
For ordens skyld, det er IKKE en piratkopi.
Oppdatert: Gjelder alle programmer.
-
13th October 2007, 19:13
Lieutenant Commander
Får vel levere den inn på service når jeg kommer tilbake igjen på Noroff da. :P Enten det eller stille den tilbake noen uker.. :roll:
-
13th October 2007, 20:04
DV PAL ser ALLTID helt jævlig ut - mildt sagt. Inntil du får sett det på en skikkelig monitor via riktig avspillingsenhet (tape/DVD)...
Om du rendrer ut til QT TGA feks.. Det er sånn ca omtrent nesten ukomprimert. Det burde da vises fint? HVIS ikke, sjekk at du faktisk renderer i full kvalitet og ikke i third, half ellre quarter osv..
-
13th October 2007, 20:13
HDV ser også helt grusomt ut på LCD-skjermen når jeg sitter og klipper med nesa helt inntil. Men når jeg spiller av fra HDV-kameraet til HDTV-en, så ser det herlig ut. Må spille av på det formatet er laget for, og sitte på den avstanden som passer.
-
13th October 2007, 21:10
Hmm.. Akkurat DET problemet har jeg ikke. Der kommer det nok litt an på hva slags programvare og muligheter man har også tenker jeg.
Jeg kan klippe HDV med f.eks LCDTVen for å kjøre fullskjermsvideo, og det er basicly WYSIWYG.
-
13th October 2007, 21:26
Commodore
Jeg hater å se hvor mye dårligere alt blir på andre skjermer enn den man har redigert på. Håper det kommer seg når jeg får tak i en videomonitor.
-
14th October 2007, 01:03
Videoutstyr har en JVC videomonitor med switchbar 4:3/16:9 til rundt fem lapper. Har brukt den selv i flerkameraproduksjon - helt knall.
Og vil man legge litt ekstra penger i det, kan man kjøpe ekspansjonskort for component og SDI, slik jeg forstod det.
-
14th October 2007, 12:03
Lieutenant Commander
Er det veldig merkbar forskjell på PC-skjermen og en monitor altså?
Aner ikke hva problemet var, men jeg stilte maskinen tilbake til 25 september. Alt fungerer topp nå, bortsett fra det siste prosjektet hvor kvaliteten ble så dårlig. Lurer på hvorfor i alle dager det skjedde, det tok jo så sinnsykt langt tid.
Nevnte det kanskje ikke, men prøvde alle eksport formatene utenom SWF i AfterEffects. Og alle ble like dårlige, selv med OpenGL.
-
14th October 2007, 12:34
"Selv med OpenGL" ? Altså.. Nå er OpenGL kun en måte for å bruke skjermkortet for å kunne jobbe kjappere dersom det er mulig. Ikke en måte å rendere det ferdige prosjektet på - så vidt meg bekjent.
Du burde sjekke render-innstillingene både to og tre ganger og se på om det kanskje kan ha vært noe der.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker