En måte er å bruke dr. divx og komprimere den på den måten
Hei
Skal legge ut en 13 minutters lang film. Fila er no bare gjort om te .avi i premier, så den tar 2,81 gb. Skal ha filmen inn på en server med 1000mb plass. Har allerde prøvd å gjort den om til WMA fil, men da tok den 429mb, som er vel mye. Kan jeg få den enda mindre enn det? Kan gjerne gå litt ned i kvalitet, bare den er sjåbar!
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
En måte er å bruke dr. divx og komprimere den på den måten
Vil anbefale å spytte den ut i quicktime - H264. fin kvalitet og god komprimering. men det er egentli en smakssak. divx/xvid codek er det muligens fler som har.
Om ikke kvaliteten er kjempeekstremt viktig har du jo alltids YouTube.
Ellers holder WMV faktisk en god del kvalitet, om ikke helt topp.
Og ja, du kan legge ut mer enn 10 minutter på YouTube. Bare bli Director, og du kan nye det fullt ut!
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
Prøv å bruk quicktime-sorense3-bra kvalitet-nøkkelbildet hvert 15 sekund.
da blir det ofte veldig bra kvalitet,og filen blir betydelig mindre.
he passion of making film.
Hvis man vet hva man driver med er det særdeles simpelt å få en 13 min film ned i 99mb med Windows Media Encoder, den er forresten gratis på Microsoft sine nettsider, uten å ruinere bilde kvaliteteten. Eneste er et plagsomt gråfilter som blir lagt oppå.
Du kan jo prøve å bruke Sorenson Squeeze, her kan man velge mellom alt fra wmv til flash
ww.KillerApeProductions.com
Jeg vet da ikke helt hva jeg driver på med så. Hva innstillingen må stilles ned om en skal få filmen ned i ca 100mb?Opprinnelig postet av dahlskebank
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Du kan jo eksportere flere ganger, og se hvilken av dem passer best for din del. Det pleier jeg å gjøre.Opprinnelig postet av EidetFilm
Jeg valgte å bruke Divx doctorOpprinnelig postet av Melwasul
Det funket veldig bra! Enkelt å fikse på innstillingene. Fikk den 13 minutters filmen ned i 92mb, men godt brukbar kvalitet
![]()
idet Film Productions
www.eidetfilm.net
Bokmerker