Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Standard Linker i DVD studio pro

Hei.

Jeg er som kjent ganske rykende fersk på DVD studio 2 pakken til apple. Og denne gangen er det DVD studio pro 4 jeg ikke er helt fortrolig med. Jeg har bruke adobe encore tidligere, og ting fungerer ikke på samme måte i disse to programmene.

Det som nå er problemet er at jeg har laget to menyer. Ene er hovedmenyen, og den er grei. På denne er det to valg: Spill alle, eller, Velg video. Spill alle er grei, men på velg video blir det ett lite problem.

Jeg vil linke det slik at når du trykker på en video (som da er separate tidslinjer) på "velg video" siden så vil du komme direkte til denne video, og så langt er alt greit. Men når denne videon er ferdig vil jeg at videon skal hoppe tilbake til "velg video" menyen, istedenfor å fortsette på neste video i prosjektet. Som default er end action på hver video satt til starten på neste videosnutt. Men dette vil jeg altså overstyre når brukeren har kommet til videon via "velg video" menyen. I encore brukte man da noe som het "override". Denne funksjonen overstyrte end action.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Standard Sv: Linker i DVD studio pro

Når du markerer et track/story/kapittel i DVD SP, så får du opp et valg ganske langt oppe i inspectoren som heter "End jump", og der velger du hvor man skal hoppe når filen er avspilt. Jeg ville bare satt end jump på alle tracksene til film-valg-menyen, og laget en ny track der man drar inn alle filmene i rekkefølge til "Spill alle"-knappen. Men mulig at andre har smartere løsniner på problemet

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Tja, det kunne jo vært en (dårlig?) løsning det. Men jeg har opp mot 4GB med materiale på disken allerede, så det er ikke fysisk nok plass på en single layer plate til å lage dobbelt sett med tidslinjer for å bruke ditt forslag. Så vi må nok vente til det kommer noen som har den korrekte løsningen (og nei, jeg gidder ikke bruke en DL plate bare for å gjøre dette, siden det er mulig i encore er det helt sikkert mulig å dvd studio også).

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Ser ut som jeg fant løsningen selv etter endelig googling: http://www.kenstone.net/fcp_homepage...dsp_stone.html

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Stories er den beste måten å gjøre det om du ikke er helt stø på å lage scripts. Det er mulig å lage solide scripts som gjør akkurat samme jobb, men det er mer knoting og jobb for å nå målet, og har i grunn ingen hensikt dersom det ikke er en veldig avansert DVD det er snakk om.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •