Eg har jo pinnacle, då, men eg trur at det beste er å bare lage en liten "film", og så legger du bare valgene(teksten) oppå.
Så, jeg har lagde denne lille dvd menyen. Så leste jeg litt på hjelp om hvordan å animere menyen.
Jeg skulle tydeligvis importere den inn i after effects som PSD fil (photoshopfil) og animere den. Det gjorde jeg. Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal få den inn i DVD menyen igjen. Selve renderinga, hva skal jeg gjøre?
Use the Create After Effects Composition command in Adobe Encore DVD to open After Effects and automatically convert the menu into a layered composition. Each button set becomes a nested composition within the menu composition. As it is based on the actual menu, the composition contains the elements you want to animate and their correct ending position on the screen. If you animate the button images or delay their display initially, it is important to keep them visible for the remainder of the composition. In this case, the background video you create, not the menu, will contain the button images. When the animation is complete, you create an AVI file from the composition.
Men det forstår jeg ikke. En AVI fil er jo ikke dynamisk nok til å bli en DVD meny? Er det meningen at jeg skal legge den inn som en liten "film" som kommer før selve DVD menyen kommer tilsyne, slik at den animerte menyen kommer på først, så skifter den om til den vanlige, uten av man merker det? Og i tilfellet; hvordan?
-Remi
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Eg har jo pinnacle, då, men eg trur at det beste er å bare lage en liten "film", og så legger du bare valgene(teksten) oppå.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Etter å ha animert menyen so mykje du vil i AE, eksporterer du den som DV AVI. Denne fila importerer du inn i Encore som Asset (ikkje Timeline). For å få videoen til å verte menyen, merk menyen, gå på properties, og velg videofila di som Video. (Om ikkje du berre kan dra videoen rett inn i menyen - frå prosjekt-vindauget til visningsvindauget for menyen. Når du har gjort det, må du gjere knappane usynlege, ved å ta bort auget, under eigenskapane for kvart layer. (Det er fordi knappen synes på videoen som er i bakgrunnen)
På denne sida: Sjå tutorial nummer 5, 6, 7 og 8 under Advanced. (Creating a complex and advanced motion menu (part x-4) Courtesy of Adam Kampia) Om eg ikkje hugser heilt feil, viser dei heile prosessen med å lage motionmenyar i AE.
Ok takk incanus, tror jeg skjønte vertfall litt mere nå :P
EDIT:
Nytt problem: Jeg har flere menyer, hvordan bestemmer jeg hvem som skal komme først når DVDen starter opp?
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
-Garry Newman.
I prosjekt-vindauget: Høgreklikk på ein meny og velg "Set as first play". (Trur det er det som står...)
Jeg fant det selv etter litt trykking overalt, men ellers takk :POpprinnelig postet av incanus
-Garry Newman.
Bokmerker