Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Standard ...Lyd i After Effects 6.5?

heh... *blush* Egentlig skikkelig pinlig å spørre om, men når jeg før har jobber i AE har jeg aldri hatt bruk for lyd... Nå derimot skal jeg jobbe med bl.a. stemmer, og da trenger man jo lyd.

Mitt problem er at jeg rett og slett ikke får til å sette på lyden... *Pinlig*
    Så... Er det noen som har litt peiling på det? På Audio options står jo egentlig lyden på, men ingenting kommer....

OFF TOPIC: Driver å jobber med mediehistorie på skolen nå og skal ha et foredrag om filmens historie fra 1900-1940. Er det noen som har laget et foredrag eller lignende om dette før?

-Takk
    ww.gratistur.com

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det kan vere du får nokre tips i AE-hjelp. Sjå t.d. under Index --> audio --> previewing.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

joa, men det kommer fortsatt ingen lyd på den eksporterte filen...
    Dessuten kommer det kun lyden, ikke bildet. :roll:
    Men finnes det noen form for "mask tool" i premiere pro? Det burde da det.. Til kloning liksom.. :?
    ww.gratistur.com

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

For å få lyd på eksporter fil: Compositon --> Make Movie (eller Add to render queue, det går for det same). Trykk der det står Lossless, ved sida av Output Module. Nederst i det vindauget som kjem opp, haker du av for Audio.

Det kan vere at nokre av preseta for Output Module, som du får fram ved å trykke på den vetle pila, inkluderer lyd, t.d. det for PAL-video. Eller du kan lage ditt eige preset.

Det er fleire ulike måtar å maskere ut ting i PPro på, men trur ikkje nokon av dei er like bra som masker i AE. Du kan t.d. bruke ein Garbage Matte (4-punkt, 8-punkt eller 16-punkt, alt etter kor detaljert du treng).

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •