Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Standard Lyd-konverteringsproblem fra MKV til AVI

Jeg postet dette problemet hos Diskusjon.no for en stund siden, men ingen har svart enda. Ikke så lenge siden jeg postet den da, men er visst litt utålmodig i dag, siden jeg har lyst til å se den i kveld :P Får se hvilke svar jeg får fra NorskFilmForum òg^^

Har en film som jeg skal konvertere fra MKV til AVI, men støtte borti et snodig problem med lyden.

VirtualDubMod klarte ikke å konvertere hele lyden, kun halvparten. Som codec valgte jeg Lame MP3. Prøvde alle de andre òg, som AC-3, men samme problem.

Derfor tenkte jeg at jeg måtte dra til sterkere saker, og startet opp TMPGenc Xpress. Der valgte jeg XviD som video-codec, og den var det ingen problemer med. Så var det lyd-codec. Der valgte jeg Lame MP3. Nå fekk jeg hele lyden til å bli konvertert. Men resultatet blei forferdelig. Lyden til filmen sa hele tiden "KSSSSH!" under avspilling. Akkurat som om du skrudde på en kanal som ikke eksisterte på TV'en
    Jeg prøvde med alle de andre lyd-codec'ene her òg, men samme resultat.

Så da lurer jeg på, hva er problemet med lyden? Eventuelt en anbefalt lyd-codec?

BTW, en liten ting jeg alltid har lurt på som jeg tar med i samme slengen. I VirtualDubMod kan du velge Direct stream copy i både video og lyd. Går dette an i TMPGenc Xpress, eller andre programmer?

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Trenger du å konvertere den i det hele tatt? Kan du ikke laste ned VLC player, hvor du kan spille av mkv filer, her trenger du ikke installere noen codec. du finner den på http://www.afterdawn.com/software/vi...layers/vlc.cfm
    Kan jo hvertfall være en midlertidig løsning, hvis du vil se den i kveld
    ww.KillerApeProductions.com

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Skal brenne den ut, og se den på TV. Derfor må den være i AVI-format, eller tar DVD-Spillere MKV-filer òg? Men vil helst ha den i AVI for det om, siden da kan jeg redigere den i Adobe Premiere Pro.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Ok, skjønner. Nå har ikke jeg noen filer som er i mkv format så får ikke prøvd ut, men du kan jo prøve om dette programmet funker http://www.008soft.com/mkv-to-avi.htm

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Ja, det gjekk å konvertere filmen med det programmet. Valgte XviD som video-codec i det programmet, og AC-3 som lyd-codec, men det gikk ikke an å spille av filmen nå. Verken med VLC eller Windows Media Player, inkludert FFDShow, Haali Media Splitter, Xvid, Real Alternative, Quicktime Alternative, Avisynth, AC-3 ACM Decompressor og Lame MP3.

Så, vet enda ikke helt hva som skal til for å konvertere den skikkelig til AVI :/

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

hmm.... Skal sjekke om jeg finner noe mer ut av det, men hvis du skulle brenne den ut på DVD, har du da prøvd om dette funker?

I tillegg kan du jo prøve å ta avi filen inn i et redigeringsprogram og lagre den som wmv eller noe annet

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Har ikke prøvd å brenne den ut i MKV, men vil helst ha den i AVI.

Kan ikke importere den inn i Adobe Premiere Pro 2.0, siden den støtter ikke MKV-filer.

Men takk for hjelp så langt

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

Jeg tenkte mer på å brenne den ut i avi, etter konverteringen, selvom det ikke funker å spille den av i meda player osv, kan det hende det går å brenne den ut.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2007
    Svar
    15

Ah, sånn ja. AVI-filen gjekk ikke å importere i Premiere Pro, fekk error om at det var Unsupported format or damaged file.

Brente AVI-filen ut på DVD, men det gjekk heller ikke å spille den av her.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Porsgrunn, Telemark
    Svar
    105

last ned og installer Matroska Splitter v1.0.2.9 fra afterdawn.
    Så laster du ned Gspot . (pakkes ut med feks WinRAR)
    åpne mkv filen i Gspot.

Tror du da skal få opp hvilke codecer du mangler, når du får spilt den av i media player, kan den brennes!

MAtroska splitter: http://www.afterdawn.com/software/vi...a_splitter.cfm

Gspot: http://www.headbands.com/gspot/v26x/GSpot270a.zip

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •