Det med lyden, for meg høres det ut som at harddisken er sliten, eller at den bare jobber uhorvelig hardt. Noe feil med harddisken vil jeg dog tro det er uansett. Om du har råd, kjøp en annen disk og installer OS X + FC på den, se hvordan det går da - hører du ikke lyden kan du trygt utelukke alt annet.
1. Har aldri hørt om lignende, annet enn når det feil firmware vs. hardware i bruk, eller feil under flashing av BIOS etc.. Final Cut kan jeg aldri i verden tenke meg ødelegger noe på noen som helst måte.
2. Om den kostet 20.000,- eller 5.000,- spiller ingen rolle. Det er hardwaren som teller. Og operativsystemet ikke minst. Noen modeller av Macene kjører bedre på Tiger enn Panther, og vice versa - noen trives og jobber best i Panther. Men fortell gjerne hva slags prosessor du har, harddisk og RAM.
3. Du bruker intern disk antar jeg - FY FY. Du har sikkert ikke blitt fortalt dette før antar jeg, men intern disk bør holdes til programvare og operativsystem, kjøp en ekstern for bruk til mediafilene - da vil du se at en god del, om ikke alt, løser seg. Dropped frames kan ha mye med at du kjører på interndisken som spinner på, normalt for bærbare, 5400RPM. 7200RPM er anbefalt som minimum for videoredigering. Og desto viktigere er det når du har MYE som skal inn på disk.
4. Du må gjerne spare til Intel Mac. Kjører Final Cut Studio på en Mac Pro selv, og ingen ting å si på ytelse i allefall.
Alternativt, som nevnt i pkt. 3 - kjøp deg en ekstern disk, flytt videofilene og sånt over på den, så skal du se det meste løser seg når maskina slipper å skrive og lese samtidig til den interne disken som i tillegg er systemdisk.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker