Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Standard Lyden henger etter i Premiere

Da jeg la inn noen HDV klipp ble lyden helt feil! Stemte ikke med bildene. Bruker CS3 versjonen. Første gang jeg tar det i bruk.
    Har spillt av råmatriale i VLC og lagt de inn i Vegas, da funket alt som det skulle.
    Hva kan være problemet?
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

CS3 fucker til lyden hver gang det er en REC-stopp på teipen. Da flytter lyden seg litt i forhold til bildet. Eneste måten er vel egentlig å legge inn bare ett og ett klipp, eller sitte og synke det opp igjen manuelt. Evt. legge inn lyden for seg selv og linke den i ettertid.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Ålesund, Vatne
    Svar
    148

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    CS3 fucker til lyden hver gang det er en REC-stopp på teipen. Da flytter lyden seg litt i forhold til bildet. Eneste måten er vel egentlig å legge inn bare ett og ett klipp, eller sitte og synke det opp igjen manuelt. Evt. legge inn lyden for seg selv og linke den i ettertid.
    Offa.. nesten fristende å innstallere CS2 igjen! Ser egentlig ikke noe særlig forskjell på CS2 og CS3 heller så. Irriterende å måtte legge inn klipp etter klipp!!
    idet Film Productions
    www.eidetfilm.net

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Tror du må formatere disken før det er noen vits, for CS3 fucker et eller annet til med lyddriverne som gjør at også PP2 får møkk med lyden. Adobe trenger en real fik.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Jeg fant ut hvilke filer som er skiftet ut mellom CS2 og CS3, så kopierte jeg bare filene fra CS2 over til CS3 mappa å da fungerte lyd/film helt fint
    Kan fortelle deg hvilke filer det er når jeg kommer hjem.

Forskjellen på CS2 og CS3 er egentlig ganske stor. Det er en del flere effekter og overganger, du kan lagre filmen og musikken/lyden i flere formater, støtter HD bedre (siest det), og andre ting. Hvis du av en eller annen grunn redigerer lyd i programmet finns det også flere lydformat valg en i CS2.
    PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
    Camera: SONY HVR HD1000E
    Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Blir da den usaklige usyncen ved HDV borte?

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Vet ikke, men hvis det fungerte i CS2 versjonen vil jeg tro det fungere vis du bare flytter å overskriver de filene som gjør det dumt i CS3.
    Kan hende det er noen andre filer du å kopiere siden det er HDV, men det skal fungere.
    PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Man lurer fortsatt litt på hvilke filer dette gjelder.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Jeg flyttet filer som: ad2dsmpeg.ax, ad2pcmaout.dll osv.

Alle ad2 ... mpeg dll/ax/00#/ osv. filer. Da fungerte alt perfekt for meg

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Brukervennlig program må jeg si :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •