Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    5

Standard Må rendre om og om igjen

Jeg har et problem i final cut. Når jeg gjør klipp lengere eller kortere, eller legger et klipp over et annet i et nytt spor, eller flytter på et klipp, så må jeg rendre det området som er endret på, på nytt.

Dette er utrolig irriterende. Noen som har en løsning :x

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Vanligste løsning her, er at klippet du har på tidslinjen er i en annen oppløsning, filformat (ikke quicktime mov eller mpeg2, etc...), field-dominans etc. enn det den sekvensen du jobber på er satt opp i.

Sjekk med råstoffet og med sekvens-innstillingene at disse er like.

Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    5

Standard Det var det som var feilen

Takker

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Har samme problemet til Pinnacle Liquid! Jeg vet ikke om det skal være sånn eller om det er en feil. Så straks jeg (gjelder ikke helt vanlige videoklipp) flytter et eller annet på tidslinjen så må den rende hele driten på nytt og på nytt. Prøver å få en tekst til å passe til filmen og da må jeg jo spille av for å se om det passer (får ikke spilt den av før jeg har rendet) og så straks jeg flytter teksten litt så må jeg sitte å vente på at den har rendet ferdig før jeg kan se på den igjen. IRRITERENDE! Og dette tar jo brukbart lang tid og.
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

I Liquid?! hmm.. Har jeg ALDRI vært borti. Dersom du får en sånn greie i Liquid må det være fordi videoklippet du durer rundt med inneholder en alphakanal. Kan ikke se noen annen grunn i allefall.

Når du ser på klippet, se det om og om igjen før du gjør en avgjørelse, og når du tenker du vet hvordan du skal ha det, trykk M på tastaturet for å sette en markør, og flytt teksten dit, så snappes den til markøren du satte på tidslinjen.

En annen ting er at jeg syns det virker rimelig fucked up om du må rendre for hver gang ud gjør en endring - det skal du jo normalt ikke måtte gjøre i Liquid. Med mindre tidslinja er lyserød? Rendre eventuelt til gult, så skal det gå uten å måtte rendre til fullkvalitets materiell.

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Da er det noe rimelig fucka her fordi jeg må åpne det render vinduet, huke av "include yellow slices", så render den og så må jeg trykke på "include yellow slices igjen" for at alt skal bli grønt. Er det gult så lagger det.

(Hvordan fjerner jeg den markøren når jeg trykker "m"?)
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Mener du kan fjerne denne ved å trykke CTRL M.. Sitter dog ikke på maskinen med Liquid nå, så får ikke sjekka. Uansett skal du kunne se snarvei for dette ved å åpne vinduet for tastatur-snarveier.

Ellers vil jeg anbefale at du anskaffer deg oppdateringen til 6.1 om du ikke allerede har gjort det, OG service pack 2. Mener det var det som kom ut sist til 6'ern..

Det med at man "må" huke av denne "render yellow slices" er en bug. Du skal normalt ikke trenge å gjøre det, er bare maskinen som må tenke seg bittelitt om først. Og btw - du MÅ ikke åpne rendervinduet, bare høyreklikk på Zigma-tegnet og velg det du skal.

Ikke for å drive PR for andre fora og trekke alle bort herfra, men dte finnes faktisk et veldig veldig bra forum for norske Liquid-brukere - www.letsedit.com - hvor jeg selv er medlem, sammen med f.eks. Avids egen ekspert på Liquid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •