Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    SANDE
    Svar
    192

Standard Magic Bullet og AE

Hei,

Jeg har lastet (På ISDN!!) Demoversjon (Tryout) av AE og Magic Bullet (200Mb+), well satt og testa greia, og ymta frem litt om meget nødvendige innkjøp for hobbyen til kona ... gikk bra en stund .. ca til jeg nevnte prisen :cry: *hulk* ... jaja gir ikke opp!!, og deessuten er det vel bytterett på roser er det ikke ?? :lol:
    Så hvis det er noen av Dere som har en god unnskyldning jeg kan bruke, på å svi av like mange penger på hobbyen min, som en sydentur for i 14 dager koster, eller en ASKO Vaskemaskin med 1800 omdreininger og ullvugge så vær så snill å si i fra. Jeg har så fryktelig lyst på MB

Tenkte siden vi snakket om farger at jeg skulle legge ut et klipp til som også viser Magic Bullet "In action", legg merke til den ekle logoen som legger seg over filmklippet i tryoutversjonen.

Jeg prøvde også å benytte "classic" color editor, for om mulig komme så nærme MG som mulig, "Henriksen suite", vel Dere får bedømme ..

Well HER ER LINKEN

MVH

Tor-Bjarne
    VH

Tor-Bjarne Henriksen

Kyrre
    Guest

Jada, du får pene bilder, på en enkel måte med Magic Bullet. Men jeg har påstått mange ganger her på forumet at det er unødvendig. Hvis du setter deg litt inn i Fargekorrigerings funksjonene på f.eks. Adobe Premiere Pro, kan en oppnå like gode resultater manuelt. Stikkord for lekkre farger er miksing av "Saturation", "Contrast & Brightness" og "Color Balance".

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

helt enig med kyrre.
    AE har jeg aldri likt, jeg føler det bare er en dum kombinasjon av photoshop og premiere.
    hvorfor ikke bare nøye seg med photoshop, og premiere?
    uff usj nei! jeg avskyr AE like mye som alt som heter pinnacle.

men ja, bildene ser mye mye bedre ut med Magic Bullet.
    har testet en god del med fargekorrigering i premiere, det er mye arbeid, men du oppnår også akkurat det DU vil ha.
    man kan vel også lagre eventuelle instillinger man gjør, sånn at man kan bruke de senere, om jeg ikke husker feil?

clarion, hvor lenge har du redigert? virker som du brenner mye for dette =P film kona di og vis henne hvor mye bedre hun ser ut med nye farger. og så forteller du henne at de fargene hu har nå er fine de også da =P
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    SANDE
    Svar
    192

uff usj nei! jeg avskyr AE like mye som alt som heter pinnacle.
    OBs... Også jeg som sitter her med Pinnacle Liquid dah (Som jeg digger)... Vel Pinnacle kontra Adobe har vært dfiskutert i andre tråder.

Fikk i LE et nytt fargekorreksjonsfilter som før hadde kostet 30.000,-, vel det er jo uintressant, Jeg sliter enda med å lære meg det, men det kan altså gjøre opp til 8 selective fargekorreksjoner, 3 point gray/colourscale, lightness, sette farger nyanser likt et annet klipp etc.

AE Pro + MG blir etter mitt syn ca 20.000,-, for det får jeg en pakke som blant annet kan.: Deinterlace&Deartifact(mg) noe som gir meg Film-look eller 24 fulle frames pr sekund (Vi har ikke snakket om farger enda .

Så er det en av guruene som har svart på et spørsmål om MG-Looks.:

Look Suite is no color correction tool, more a beuaty kit for pixels.
    You must apply Look suite AFTER your images are properly corrected.
    Det er liksom den følelsen jeg sitter med også ??

MVH

Tor-Bjarne
    VH

Tor-Bjarne Henriksen

Kyrre
    Guest

AE Pro + MG blir etter mitt syn ca 20.000,-, for det får jeg en pakke som blant annet kan.: Deinterlace&Deartifact(mg) noe som gir meg Film-look eller 24 fulle frames pr sekund (Vi har ikke snakket om farger enda .
    Er det 24 fps HD filmlook via bevegelser du er ute etter? Da anbefaler jeg deg Panasonic DVX100AE (mitt lekkre kamera :wink: ) Da får du bevegelser som ser, lukter og føles som 35 Millimeter

Skal forøvrig legge ut noe bilder (når serveren min fungerer igjen) for å vise hva slags farge resultater en kan oppnå med Premiere.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •