Viser resultater 1 til 10 av 10
    Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

Standard motion og after effects

skal kjøpe fcp og der får du med et sånn effekt program ( motion) mn er det vits og kjøpe AE utenom? Hvis du kjøper fcp får du med motion så bare lurte på om det var vits og kjøpe AE utenom?
    Begge er jo sånn effektprogrammer men synes AE er kjempe bra , men har aldri prøvd motion , så hva er forskjellen ?

Captain
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Akershus
    Svar
    714

Standard Sv: motion og after effects

Sitat Opprinnelig postet av Try DJ brown Vis post
    skal kjøpe fcp og der får du med et sånn effekt program ( motion) mn er det vits og kjøpe AE utenom? Hvis du kjøper fcp får du med motion så bare lurte på om det var vits og kjøpe AE utenom?
    Hvorfor gjenta det samme spørsmålet? :P

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Sitat Opprinnelig postet av Skogslarve Vis post
    Sitat Opprinnelig postet av Try DJ brown Vis post
    Hvorfor gjenta det samme spørsmålet? :P
    Hehe

Har aldri vært borti eller hørt om noen som bruker motion så det kan være AE er mer utbredt og det finnest en haug med tutorials rundt omkring til AE.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Du får med Motion i Final Cut Studio 2 pakken. Der finnes det flere programmer, blant annet Soundtrack Pro, Final Cut Pro og Color. Jeg bruker helst AE. Motion er tullete syns nå jeg, da jeg ikke har satt meg skikkelig inn i det. Motion er ikke et program jeg kan anbefale ivertfall. Alt er så mye enklere i After Effects. Det finnes og massevis av tutorials og samt plugins til After Effects.

Kan du AE og er fornøyd med det, ville jeg heller holdt meg til det. Gjør klippen i FCP og gjør VFX og lignede i AE. Ja, det kan bli mye penger etterhvert.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Motion er uten tvil en utfordrer til AE for de som ønsker å få gode resultater så fort som mulig. Derimot syns jeg ikke Motions styrke varer i lengden, da det er veldig krevende på både CPU og GPU.

Jeg har en tidlig 2008 Mac Pro 8-core 2.8GHz, og om jeg gjør passe avanserte greier i Motion går det i sirup. UTROLIG dumt.

Det jeg derimot liker med Motion er keying-verktøyet som helt uten videre er vanvittig bra - om jeg ikke tar feil er det noe den samme som brukes i Shake.

Videre er interfacet til Motion tosidig. Når man vil ha resultater kjapt er det greit med behaviors, men om du vil gjøre avanserte ting på lik linje med det du kan gjøre i AE må du innom menyer du kun får frem ved å klikke med opt/cmd avhengig av hvilken meny du vil ha frem. Et virrvarr av muligheter jeg ikke en gang orker å prøve meg frem med slik jeg gjør med AE.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

ser ut til at det går mot AE da men det shake koster jo litt mindre , men er det effekt program sånn så AE? For da kjøper jeg heller det

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jeg er mer fortrolig med Shake for lett og avansert compositing, mens After Effects egner seg bedre til å lage fancy ting fra scratch. Kan sikkert gjøre det i Shake også, men med en god del mer arbeid, og litt for mye detaljstyring for min smak.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,293

Jeg er ingen motion graphics-fyr, men jeg har vært innom både AE og Motion (i den rekkefølge), og Motion var det desidert enkleste programmet å bruke. Jeg bruker nå Motion når jeg skal gjøre motion graphic-stuff, og er meget fornøyd med dette. Jeg er ikke særlig avansert av meg, så noe svære greier blir det ikke, men det fungerer i hvert fall til mitt bruk.

I motsetning til AE-brukere, har jeg aldri sett noen Motion-brukere som har lagd noe som ser rimelig realistisk ut satt sammen med "ekte-film". Det kan godt være at det finnes, men jeg har i hvert fall ikke sett noe slikt.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    87

ok takk for svar , tror det går mot AE da men bare et siste spørsmål ( er ikke inn forbi tema da men bare spør så jeg slepper og lage ny topic )
    Har jo både windows og osx på macen men hva skal jeg kjøpe AE i ? windows versjon eller mac version ? eller har det noe og si? ( har forresten macbook pro)

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jeg ville kjøpt lisens til den plattformen du kommer til å utvikle maskinparken i. Kjøper du for Mac men har fetere PC og tenker å fortsette å oppgradere på PC-fronten har du tråkka i salaten.

Siden AE ikke kommer med lisens for begge plattformer må du nesten ta et standpunkt - og tenk fremtidsrettet - ikke nødvendigvis hva du har NÅ.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •