Tror ikke det finnes en faktor som "det beste". Det er helt opp til hva brukeren gjør med det, hvor mye brukeren setter seg inn i programvaren og får ut av det som er begrensningen.
En bransjestandard for motion graphics er jo After Effects. Så og si ALLE bruker After Effects, før eller siden i en arbeidsprosess mot målet.
Apple Motion er veldig begrenset i forhold til After Effects. Jeg brukte det utrolig mye før og så potensiale i det - inntil jeg møtte After Effects. Du kan gjøre absolutt ALT i AE pga du kan gjøre ting i ekte 3D. Flytte på kamera, lys og elementer i 3D - noe du ikke engang kan simulere på en grei måte i Motion, desverre. Men nå skal jo Apple lage en blandingsprogramvare av Shake og Motion - det kan bli utrolig spennende! Men motion er kraftig med tanke på arbeidsflyt - du kan fint kjøre ting i så og si realtime mens du designer og legger på effekter og dilldall - i AE må du fort rendre ting, ikke bare til RAM, men rendre ut til egne QTs for å få sjekka ting og kompa ting sammen på en orntlig måte uten at ting skal ta for lang tid. Partikkel-greiene i Motion er også uhorvelig kraftig. Om du har mulighet, test begge programmene.
Combustion har jeg ingen kjennskap til, men så vidt jeg vet er det på lik linje med Shake. I all hovedsak en compositingprogramvare.

LinkBack URL
About LinkBacks

Svar med sitat

Bokmerker