Viser resultater 1 til 2 av 2
    Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Standard Motion Graphics - Programvare

Heisann,

Lurt en del på dette i det siste så håper noen kan legge ut et litt detaljert svar

Hva er det beste Motion Graphics programmet ute og hvorfor?

Adobe After Effects, Apple Motion, Autodesk Combustion med fler .... ?

Takker for svar

(legg gjerne ut i en test lignende form)
    ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard Motion Graphics - Programvare

Tror ikke det finnes en faktor som "det beste". Det er helt opp til hva brukeren gjør med det, hvor mye brukeren setter seg inn i programvaren og får ut av det som er begrensningen.

En bransjestandard for motion graphics er jo After Effects. Så og si ALLE bruker After Effects, før eller siden i en arbeidsprosess mot målet.

Apple Motion er veldig begrenset i forhold til After Effects. Jeg brukte det utrolig mye før og så potensiale i det - inntil jeg møtte After Effects. Du kan gjøre absolutt ALT i AE pga du kan gjøre ting i ekte 3D. Flytte på kamera, lys og elementer i 3D - noe du ikke engang kan simulere på en grei måte i Motion, desverre. Men nå skal jo Apple lage en blandingsprogramvare av Shake og Motion - det kan bli utrolig spennende! Men motion er kraftig med tanke på arbeidsflyt - du kan fint kjøre ting i så og si realtime mens du designer og legger på effekter og dilldall - i AE må du fort rendre ting, ikke bare til RAM, men rendre ut til egne QTs for å få sjekka ting og kompa ting sammen på en orntlig måte uten at ting skal ta for lang tid. Partikkel-greiene i Motion er også uhorvelig kraftig. Om du har mulighet, test begge programmene.

Combustion har jeg ingen kjennskap til, men så vidt jeg vet er det på lik linje med Shake. I all hovedsak en compositingprogramvare.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •