Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Multicam redigering...

Dette hadde vært noe for dere Premiere brukere det...

hehe... :wink:

http://www.apple.com/finalcutstudio/...amediting.html
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Hehe. Har sett på den før, og for dei som filmer ein del med fleire kamera (mao. ikkje meg sjølv...) er det nok veldig praktisk. No finst det faktisk ein plug-in til Premiere som gjer støtte for multicam-redigering, opptil fire kamera om eg hugser rett, men om den er like bra som den innebygde funksjonen til FCP skal eg ikkje uttale meg om. Den er jo meir begrensa då, med berre fire kamera...

Edit: Multicam plug-in til PPro.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Jeg må bare poengtere at selv om jeg er hardkokt Premiere-fanatiker, så kommer jeg til å gå over til andre programmer den dagen jeg lager filmer på et seriøst plan. Den dagen jeg lager filmer hvor jeg bruker mer enn 4 kameraer i en scene, da bruker jeg mest sannsynlig programmer som feks VelocityHD.

Tror jeg har nevnt dette tidligere...

EDIT:
    Ingen i sin rette forstand velger Premiere eller FinalCut når de lager Hollywood film til $200mill.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Da er sikkert Walter Murch ganske gal... Cold Mountain hadde riktignok kun et budsjett på 80 million dollar, men om filmen koster 80, eller 200 millioner dollar har vel mindre å si i forhold til redigeringen... Filmene er gjerne like komplekse uansett...

http://www.apple.com/pro/film/murch/
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Captain
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Geilo
    Svar
    741

Ah, da får jeg komme med min propaganda for Liquid igjen da :P

Jeg kan redigere multicam med opptil 16 kamera (tror jeg :? )!! Det er i allefall ett høyt tall!!! Hehe
    ww.ustedalen.com

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Hva er spesielt med pluginen? Du kan legge videoklippene på forskjellige videosporene. Eneste fordel her er flere monitor på samme monitor?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Nettopp. Då slepp ein å skru av/på synlegheita til klippa for å sjå på kva som er på klippa under. Men er litt drøyt å betale $600 for å ha mogelegheita til å vise 4 ulike videospor i same monitor...

FCP (og Liquid?) gjer det same, uten plug-in, og det kan vere dei gjer det betre og.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Jeg vet iallfall at det er mulig å få flere monitor på After Effects. Man klikker bare på klippet to ganger og dra vinduet ut fra monitor. Tror det er også mulig med Premiere. Skal undersøke.

edit:
    Så langt jeg fant ut, er det mulig å se to video samtidig. Man dobbelklikke det nederste videoklippet. Og klikk på pilen ved siden av, der man skal trykke på "Gang Source and Program". Så kan vi se begge videoklippene flyter sammen når man flytter timeline.

Det er sikkert mulig å få flere vindu, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg lager flere vindu :? Det ser ut som pluginen er bortkastpenger for min del

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Takk Melw. Kan være nyttige saker dette
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Du har rett i det, hadde ikkje tenkt på det. Men eg trur ikkje det er mogeleg med fleire. Ein kan lage ein ny Reference Monitor, men det går ikkje an å opne klipp i ein slik, eller ein annan separat monitor. (so vidt eg veit, men eg har tatt feil før...)

Og ein skal filme mykje med 4 kamera for at den 4-kamera pluginen skal vere verdt det. Koster tross alt halvparten av det PPro koster...

(Ein Reference Monitor kan ein t.d. linke til Program Monitoren, og velge at den skal vise Vectorscope/RGB parade osb., om ein har interesse av det.)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •