Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Standard Noen After Effects gururer her?

Sitter her med after effects for første gang og har bestemt meg for å fargekorrigere i dette programmet, spessielt fordi da har jeg mulighet til å fagekorrigere kun en del av bildet, istedet for å legge et helt lag over.

Det jeg er ute etter er en forklaring, eller tutorial om du vil, på hvordan man f.eks lager en sirkel i ansiktet til et subjekt, for så å justere opp lyset. Dette brukes veldig mye i proffesjonell post produksjon.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    120

Standard Sv: Noen After Effects gururer her?

www.videocopilot.net
    sier ikke mer...
    PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
    Camera: SONY HVR HD1000E
    Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

I After Effects kalles dette en mask, til sammenligning heter det vignette i Color, og muligens noe annet i et annet program.

Det jeg ville gjort er å lage en adjustment layer, lagd og evt. animert masken, og lagt på ønsket effekt f.eks. curves, hue/saturation etc og justert slik at jeg hadde blitt fornøyd. Masken kan du også endtre størrelse på eller gjøre mykere med feather.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Hvis du er helt fersk i AE vil jeg på det sterkeste anbefale å se basic training på videocopilot.net. Det vil spare deg for en masse tid Du vil garantert få svar på det du lurte på i første post, pluss massevis med andre ting du ikke engang viste at du lurte på ;D

http://www.videocopilot.net/basic/
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Å skrive en AE tutorial for en jomfru bruker er litt vell mye å håpe på skal sitte...

Heiv sammen en "liten" visuell tutorial til deg. Ikke stuss på fargene jeg har på min AE derav jeg har endret dette selv og det er fremdeles samme After Effects fremgangs måte. Kan være det er noen skrivefeil, gikk litt fort i svingene og jeg skriver vanligvis nynorsk/sogning

Går utifra at du kan litt fra videoredigering så jeg har forklart noe med samme termene som en har fra redigerings programmer.

Om du har problemer videre er det bare å spørre. Og om du ikke finner ut av eksporterings funksjonene så bare si fra.

Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    85

Faen THX, det skulel vært flere mennesker som deg.

Tusen taKk!

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Var nå helst OlaHaldor som sa hva du skulle gjøre, jeg bare visualiserte ideèn hehe Men hyggelig å kunne hjelpe
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •