Viser resultater 1 til 5 av 5
    Evil_Ash
    Guest

Standard NTSC DVD til PAL .AVI fil

Hei folkens.

Jeg har en DVD som er sone 1, altså NTSC. Som kjent er NTSC ca. 29 fps, imens PAL har 25 fps. DVDen er en helt vanlig DVD som du slenger i din DVD spiller, altså ikke en data DVD.

Jeg vil få brent ut en sone 2 DVD av denne DVD'en. Så jeg lurte på om noen har noe erfaring i dette feltet. Jeg har prøvd å laste inn DVD'en til en .avi fil, men jeg opplevde at denne hakket litt i sin avspilling da jeg gjorde den om fra NTSC til PAL. Grunnen til dette er vel forskjellen på frame rates.

Så derfor spør jeg dere kjære filmskapere, har noen noe tips til meg her? Setter pris på alt av feedback og håper folk skjønte min problemstilling

Hilsen Joakim

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Det har ingenting å si om du har nyere tv, de tar påde PAL og NTSC. Og dvd kopi programmene gjør vanligvis kopien om til sone 0 (allle) om du ikke har spesifisert noe spesiell sone.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Evil_Ash
    Guest

Ok, takk for hjelpen. Det som er problemet er at jeg har lyst til å få alt som er på DVD over til en .avi fil slik at jeg redigere litt med materialet. Å når jeg gjorde dette ble filen både hakkete og dårlig. Så lurte på om noen vet noe om dette?

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Om du bruker Premiere (kanskje Vegas og) så kan du bruke kildefilen uten noe form for konvertering ved hjelp av Dvd decrypter. Funksjonen heter Stream Processing og ligger under IFO I mode. Du må velge RAW for å skille lyd og bilde i tillegg.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

"Kjære filmskapere" faktisk. Jaja, vi filmskapere er vel også ganske flinke å kopiere også. :P
    Uansett, oppgaven er relativt enkel. Jeg bruker CloneDVD til denne oppgaven. Dersom DVD'en er kopibeskyttet bruker du DVD Region+CSS Free.
    Da skulle jobben være enkel :wink: [/url]
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •