Hvis du importerte til PC, så kan du vel bare importere videofila inn i premiere med PAL instillinger?
Dette spørsmålet er blitt stilt flere ganger på dette forumet, men aldri besvart. Er det noen måte å konvertere en NTSC-film til PAL på? Gjorde en skikkelig bummert og importerte alt med NTSC. Deretter slettet jeg alt på tapen, før jeg skjønte hvilken feil jeg hadde begått.
Har Adobe Premiere Pro.
url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]
Hvis du importerte til PC, så kan du vel bare importere videofila inn i premiere med PAL instillinger?
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Du kan konverte dem ved å legge NTSC-videoen på pal-sporet, men du må regne med litt kvalitetstap fordi NTSC er 640x480 mens PAL er 720x576.
Hakkete bevegelse kan dukke opp, men Premiere Pro skal rense det vil jeg tro. Hvis ikke, må det gjøres manuelt (som jeg ikke vet helt hvordan).
Mulig jeg tar feil, men er det ikke VGA som er 640x480, mens NTSC er 720×480?Opprinnelig postet av Melwasul
Muligens - har alltid trodd at NTSC var 640x480. Noen eksperter får bare avkrefte eller bekrefte herOpprinnelig postet av agep
![]()
NTSC er 720x480, men pixel aspect ratio er på 0,9. Dermed blir NTSC med square pixels 648x480!
NTSC er 720x480
PAL er 720x576
Er noe krøll med effektive linjer osv, aldri satt meg inn i akkurat det.
Menneh, hva er det store problemet? Hvis du har stygge ekle hakkete streker i filmen din så tror jeg ingen av oss kan hjelpe deg. Ellers kan du vel bare fortsette å redigere filmen i NTSC. De fleste TV'er osv takler det nå til dags. Forresten, capture'a du til NTSC eller er prosjektfila di NTSC?
Prosjektfila er NTSC, og alt ble importert som NTSC. Går det likevel an å eksportere som PAL?
Når jeg eksporterer som NTSC blir proporsjonene gale.
url=http://www.nettplassen.com/wishionized]Wishionized[/url]
Har også gjort den samme feilen. Nå har jeg ikke Premiere tilgjengelig. Bare en dvd cd med filmen på. Noen som vet hvordan jeg kan få brent dvd om til avi eller noe? Har null peiling på slikt
Søk etter DVD Rip på nett - jeg bruker Super DVD Ripper (et enkelt program egentlig) for jeg forstår meg ikke mye på de andre dvd rippere.
Bokmerker