Hvis du ikke har kjøpt programmet(altså du har lastet det ned?) kan du jo bare laste ned den nye versjonen.
Ny PC gammel AVID =
Jeg har problemer med å innstallere AVID XPRESS PRO (..) på min nye desktop: HP Pavilion Elite m9340f PC
Den bruker Windows Vista, 64 bit men har også 86 bit lagring for programmer (etter hva jeg kan forstå..)
etter å ha innstallert AVID får jeg feilmeldingene:
"An ACCESS_VIOLATION exception occured. For more info see the error log" (har vist ingen error logg innstalert..
og(info) "The AvidSDM (storage Device Manager) could not be loaded and initialized. This could be due to a mismatch with the AvidSDM Shared Library and Service can result in degraded performance while running the Avid application. Please make sure that the proper AvidSDM Shared Library and Service are installed on the system"
og Exception: ADM_DSOUND_MIXER_OPEN_ERROR
og derfra kommer jeg ikke videre, programmet avslutter
Noen som veit hva som er feil. De som solgte den mente jeg kanskje måtte ringe AVID fordi det var et nytt system, men programmet er ikke så veldig kjøpt for å si det sånn..
Takker for hjelp
Anette
Hvis du ikke har kjøpt programmet(altså du har lastet det ned?) kan du jo bare laste ned den nye versjonen.
Fikk av en kompis (altså ikke originalen) Er litt redd for virus bare :-\ spesielt programmer har mye av det.
om noen veit om noe trygt så gi en lyd?![]()
Vær snill og ikke diskuter nedlasting og hvordan man kan skaffe seg piratkopiert programvare på dette forumet. Det får dere ta dere to imellom.
Jeg har vet ikke hva løsningen på problemet ditt kan være, men etter hva jeg har hørt er Avid veldig sær på piratkopier osv, så det kan jo være en grunn? Uansett vil jeg oppfordre til å kjøpe programvaren, ikke laste den ned.
Det har funka på andre maskiner.. Jeg fikk vite på forhånd da jeg kjøpte PCn at jeg funne få problemer med innstalleringer fordi den er ny så jeg lurer på om det er noe der.
Huh? Det skal da ikke være problemer med å installere programmer fordi PCen er ny, vel? Merkelig.
har hatt problem med et virusprogram også.. det sto det var fordi den ikke var for 64 bit tror jeg.. har ikke så mye greie på sånne ting. Men jeg tror det skal gå ann...
Åja.. Hm. Men det skal da være mulig å bruke 32-bits programmer selv om man har 64-bit prosessor og operativsystem. Det kan man ihvertfall i GNU/Linux.
Avid Xpress Pro har vel ikke støtte for Windows Vista såvidt jeg vet. Går sikkert an å få det til å fungere, men ikke grin om det ikke går![]()
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Offisielt støtter ikke Avid Xpress Vista i noen former, det er kun Media Composer som støtter dette. I tillegg kan det være hardware på maskinen ikke Avid liker, man i mange tilfeller med Avid kjøpe tilsvarende eller de testede oppsettene om man skal kjøre Avid.
Avid Xpress er og ett produkt Avid har sluttet å utvikle, men med gyldig serienr kan man oppgradere til Media Composer for en relativt billig penge.
Bokmerker