Viser resultater 1 til 9 av 9
    Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    3

Standard Nybegynner......

Jeg er ikke sikker om jeg traff riktig forum men here goes:

Jeg har en times tid med film på DV-tape som jeg vil forbedre (dårlig bilde og lyd til tider).
    For å ikke styre og tukle med diverse programmer som jeg ikke har peiling på vil jeg heller levere den inn et sted som kan gjøre det for meg.
    Det jeg lurer på er hvor kan jeg gjøre det? og er det veldig dyrt?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Nybegynner......

Du kan jo sende dv-tapen til en av NAF-brukere her. Mange her er flinke til redigering, og gjør sikkert til en rimelig pris som passer til deg.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Hvordan mener du med dårlig bilde? lite lys,digital støy eller må det fargekorrigeres?

klart om du kontakter en amatørfilmer/redigerer som har lite å gjøre kan du få det ganske billig :P

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    3

Det er dårlig lys innendørs og digital støy og støy fra forbipasserende biler ved filming utendørs som jeg vil ha vekk. Skal ta kontakt med en NAF-bruker.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

dårlig lys inne (undereksponerte bilder) går det ikke ann å "fikse", men man kan jo såklart lyse de opp til de grader, men da vil bildet bli enda styggere.

Å filtrere vekk lyd er mulig, men ikke smart, den gjennværende lyden blir mye dårligere enn den ville vært orginalt..
    Desverre..
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    3

Så du synnes at jeg ikke burde gjøre noe med det, siden resultatet ikke kan bli betydelig bedre enn originalet.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Alt kan i teorien bli seende bedre ut, men realiteten er at kvaliteten aldri kan økes, den vil alltid bli forringet ved alt du gjør med det originale klippet.

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    17

Det de mener med kvaltietstap er at bildet blir mer kornete og det ser ikke veldig bra ut, men det kommer så klart ann på hvor undereksponert du har filma...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Hva som er verdt å gjøre med tapen kommer jo ann på hva man vil ha fram. Det er en del du kan gjøre, hvertfall med lyden går det fint ann å dempe støynivået. om det vil bli bra nok er en annen sak. å filtere lyd kan også forbedre klippe, bare spør Tom :P

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •