Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Citizen
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    1

Standard Nye Movie Maker? Hva synest dere?

Er det noen som har prøvd den nye Movie Maker?
    Har laget noen videoer og er kjempefornøyd med resultatene, den er brukervennlig, har mange nye funksjoner og mange redigeringsmuligheter. Men får hele tiden høre at jeg må bruke Vega og Pinnacle osvosv.

Men har prøvd de andre prog også,( og i fare for å irritere på meg noen ) så lurer jeg på hva som er hoved forskjellene på de og den nye movie maker? Jeg ser ikke helt de store forskjellene... :?: :?:

Det virker som om ingen har gitt MM2 en sjangse enda...
    Den første versjonen var jo håpløs, men den siste, som jeg bruker aktivt synest jeg er helt topp.
    Men før jeg blir inngrodd i MM2, vil jeg gjerne vite hovedforskjellene og hva som gjør at f:eks Pinnacle blir så ofte anbefalt? Da bytter jeg fort program!

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Forskjellen er opplegget og layouten. Du vil fort finne utav at du trenger uendelig med lyd- og videospor, støtte for flere formater, mer kontroll over hva du lagrer osv. Dessuten vil du vokse fra den barnslige og uoversiktlige layouten til WMM2 fort.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

MEN, jeg må ærlig talt si at Windows Movie Maker er det perfekte programmet å starte med! Er ikke mange år siden jeg satt der og fiklet med de små brukervenlige menyene og tenkte: "Wow, så morsomt og enkelt det er å lage rulletekst" :P Nå sitter jeg å redigerer med Avid, og har Movie Maker alt og takke for det! Hvis jeg noen gang vinner Oscar (...) skal jeg sende en stor takk til Mr. Gates 8)

Anbefaler å starte med Movie Maker, men det tar ikke lang tid før man innser at man nok må sikte litt høyere enn det for å få resultater :wink:
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Pinnacle Studio er også et godt program å starte med. Enkelt og brukervennlig. Men det har sine svakheter.
    Personlig liker jeg Pinnacle bedre enn MM...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Jeg synes derimot det meste fra Microsoft er noe crap, så Movie Maker går under samme lista. Selvfølgelig er Office pakka ganske bra men Windows XP og Movie Maker og masse av det andre er egentlig bare noe dritt. Har laget en film i Movie Maker, og det er garantert siste. Greit som helt nybegynner program men ellers er det bare noe dritt.

Go Macintosh!
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

moviemaker og pinnacle studio går begge under kategorien nybegynner. Man må jo starte et sted, men det er ikke umulig å starte med noe kraftigere heller. I klassen min på skolen er det flere som ikke har redigert før, og de hadde ikke noen særlig problemer med å lære seg final cut. (går på mk)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Final Cut er ikke så langt unna Premiere egentlig. Så er det vel ganske brukervennlig samtidig som man kan bruke det veldig avansert.

Nei, skal man redigere film og foto + lage musikk kan du bare glemme Windows. Da er vel Macintosh et veldig bra valg. Jeg skal kjøpe meg Mac snart og de skal bli digg!

Da skal jeg redigere i Final Cut Pro 5 + Final Cut Studio.
    Men lykke til med Windows!
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Sitat Opprinnelig postet av erik
    (går på mk)
    Jeg lurer litt på Medier og Kommunikasjon. Kan man legge ved arbeid man har gjort før, som en slags audition? Kan jo det på musikk linja. Begynner nemlig på VGS neste år..
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Konse om karakterene dine du gutt! :P
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Sitat Opprinnelig postet av Yadda
    Konse om karakterene dine du gutt! :P
    Hehe jajaja. Ligger godt ann jeg. Bare nynorsk og matte som drar litt ned.
    4,77 bør jeg i alle fall komme inn med! :twisted: 8O

I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •