Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    97

Standard Nytt redigeringprogram fra Newtek

Newtek lanserer et helt nytt redigerinsprogram, SpeedEDIT, som det blir sakt skal gjøre jobben raskest for deg som redigerer. Ser i grunn ikke så verst ut.
    http://www.newtek.com/speededit/

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Så ikke så gale ut, men kan ikke helt så åssen det skal være så mye raskere enn det man bruker pr. idag.
    Problemet idag er ofte logging osv som tar tid, er man så heldig å bruke P2 og kan snarveier i feks. Avid Express/Media Composer eller Finalcut ut og inn tror jeg det skal hardt gjøres at man kan "revolusjonere" hastigheten man redigerer på.

Lieutenant
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    97

Jeg er enig med deg Christian.
    Men de har vell ett eller annet nytt og spennende å komme med. Vet ikke veldig mye om SpeedEDIT enda.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

I samme kategori, "klippe så raskt som mulig" har man jo VelocityQ og Quantel - nå har jeg begrenset med tid så jeg får ikke sjekka linken du sendte, men skal vel godt gjøres å klippe raskere enn i de to nevnte.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Glemte Quantel i farta gitt, det bør la seg gjøre å klippe fort med feks. det Nrk bruker i sin nyhetsprod. 8)
    Og det er vel først og fremst Tv/medier hvor man teller sekunder man har bruk for det raskeste uansett. NewTek entrer hvertfall ett marked hvor det er en og annen tungvekter fra før, men nytt stash er alltid morro 8)

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

å klippe rask er ikke software avhengig , men å kunne se hva du har klippet er det. Jeg tror hemmeligheten ligger i intermediet codec-en som brukes for preview. Har firewire realtime monitoring ut... interessant.

Vegas har også en sepesiel arkitektur som gjør at redigeringen kan gå fortere enn i fleste andre.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Newtek er jo en liten tungvekter selv; de er folkene bak klassikere som Lightwave 3d og VideoToaster.

Syns Speededit ser artig ut, men var lite informasjon på den linken, og finner lite brukererfaringen i de foraene jeg pleier å lese. Jeg lurer selvfølgelig f.eks. på om det støtter DVCPro HD, men finner ikke slik info på de offisielle nettsidene.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Nå bare synser jeg... Er ikke DVC Pro HD omtrent ca. låst til QuickTime? Har aldri hørt om/sett det som noe man gjør i Windows m/ AVI. Og utrolig mange codec jeg har på Macen, finner jeg ikke noe sted for å installere i Windows feks. :roll:

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Newtek er jo en liten tungvekter selv; de er folkene bak klassikere som Lightwave 3d og VideoToaster.
    Joa, ikke noen smågutter på det området, men i forhold til Avid, Apple, Quantel osv på redigeringsområdet så ville jeg ikke regnet dem som "tungvekter" 8)

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Nå bare synser jeg... Er ikke DVC Pro HD omtrent ca. låst til QuickTime? Har aldri hørt om/sett det som noe man gjør i Windows m/ AVI. Og utrolig mange codec jeg har på Macen, finner jeg ikke noe sted for å installere i Windows feks. :roll:
    Forstår ikke hva du mener. DVCProHD er en egen codec. Syns du at det finnes flere codec'er til mac enn til Windows?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •