De fleste nye DVD-spillere og TV-er tar begge deler.
Heisann.
Jeg mekka i hop en familiefilm rundt påske, selvsagt filmet i PAL. Nå er det likevel slik at foreldrene mine skal på familiebesøk i USA, og skal ha med seg denne filmen. Jeg regner vel med at jeg dermed må overføre filmen til NTSC, men jeg lurer på hvor enkelt dette kan gjøres. Er det bare å encode filmen som NTSC når jeg brenner ut DVDen, eller oppstår det komplikasjoner da? Hadde mye trøbbel med overføring fra PAL til NTSC i fjor (riktignok da under selve redigeringen), og vil neppe gå gjennom alt igjen. Jeg bruker Adobe Premiere Pro 2.0, og brenner DVDen rett ut fra programmet.
All hjelp hadde vært flott, og det haster temmelig. De reiser nemlig i morgen. :wink:
De fleste nye DVD-spillere og TV-er tar begge deler.
Ikke min. Prøvde å se på NTSC film, men det funka ikke.
Hvis du har Adobe Encore, kan man sette en sånn instilling at filmen kan spilles på både NTSC og PAL, men vet ikke om du har tilgang til Encore.
Dole
he passion of making film.
Hm, mulig jeg bare har hatt flaks med mine tekniske innkjøp da...
Jeg har ikke noe problem med å se NTSC på Playstation min f.eks...
Tror mange blander NTSC og PAL med DVDer som har soner.
Viss ikke får du lage en data fil, å vise familen din det på en pc:P
Bare et krise forslag.
Men min dvd spiller takle begge...
De aller fleste PAL-TV'er kan vise NTSC, men det gjelder ikke motsatt vei. De fleste NTSC-TV'er kan ikke vise PAL. (Hvorvidt problemstillingen er aktuell på HD-displayer vet jeg jammen ikke.)
Men burde vel gå å bare velge NTSC i DVD-encodingen.
Eventuelt hvis DVD'en er PAL kan du alltids vise den på en PC med DVD-ROM der borte.
Hvis du allerede har brent ut filmen som PAL kan du igrunnen bare klone den til en NTSC DVD.
Det hele lar seg gjøre meget enkelt med CloneDVD![]()
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
javell, ude å handle?:POpprinnelig postet av steffenz
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Stemme d :P
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
Bokmerker