Jeg bruker for tiden Pinnacle Studio Plus 12, jeg har nylig blitt ferdig med å redigere en film som blir på en og en halv time og prøver å brenne den over på dvd. Nå har jeg misslyktes fem-seks ganger og den stopper alltid når programmet er nesten ferdig med å bufre.

Det stopper med at det står "Skriver frame 122529 av 122951 frames", jeg får ikke opp noen feilmelding eller noe, det ser ut som om maskinen fortsatt jobber, men den gjør visstnok altså ikke det.

Hva skal jeg gjøre? Skulle helst hatt filmen ferdig innen i morgenkveld, egentlig skulle den blitt gjort ferdig i går, men det har jeg altså ikke fått til.

Så hvorfor stopper maskinen dvd-brenningen når den nesten er helt ferdig med renderingen?
Hva skal jeg gjøre?

Første gang stoppet den midt i filmen, da klippet jeg bort det punktet den stoppet på og prøvde å brenne dvd på nytt, da kom den mye lengre, altså til slutten av rulleteksten. Jeg har flere ganger prøvd å gjøre rulleteksten kortere, men det funker ikke.

Jeg tviler nesten på at det har noe å gjøre med at filmen er for stor for dvdplaten, fordi det står at filmen tar 94 minutter av plassen til discen, mens det fortsatt er igjen 12 minutter tilgjenngelig. Kvaliteten er dempet til 70 prosent.