Viser resultater 1 til 9 av 9
    Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard Pinnacle eller Adobe

Jeg har nå brukt Pinnacle Studio 9 en god stund og er ganske fornøyd, men det klikker hele tiden omtrent. Så jeg vurderer å bytte til Adobe. Hva synes dere?
    Det koster jo også en del gjør det ikke? Hva slags effekter er det på adobe? er det vanskelig å bruke? :mrgreen:
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    81

Vell...

Når var jeg en Pinnacle Studio Dv bruker i 2 år.. Hadde aldri tenkt å kjøpe Adobe Premiere.. For dyrt? Nja..

Når jeg kjøpt Pinnacle 9, i høst.(Når det kom ut) så ble jeg veldig skuffet, og brukte det gjerne 1-2 ganger faktisk. Det er jæ*** vanskelig å bli kvitt dritter og...

Men, altså.. Når jeg ser i butikkene i dag, ser jeg Pinnacle Studio Dv som ligger i hyllene.. Jeg bare ler, ler av folk som i det hele tatt kjøper dette. Dette er jo da bra nybegynner program. " Clip,Cut,slowmotion,titile" på en måte..)

Før var det programmet som satt grenser, nå er det fantasien

Jeg er en aktiv bruker av Adobe Photoshop også, har 7.0 da.. Har ikke penger til CS! Har ikke tenkt å kjøpe det heller!

Men så fram til poenget i alt dette, bullshite.. :roll:

Å bytte fra Pinnacle til Premiere?
    Det gikk som en drøm! Personelig tok det ikke lang til før jeg lærte meg det! ( Basic altså ). Prøver å finne en god bok om Premiere 7.0 ( Pro)

Det koster en del, men det er verdt det!!!

Hva slags effekter er det?
    Maaaange! ++ Plugins!
    Jeg kan ikke si direkte ut hva slags effekter det ER, men kan blant annet nevne bluescreen, greenscreen, filmfilter, 5.1.. mhmm.. Det er så mange! Du for nesten se på www.adobe.com selv!

Er det vanskelig å bruke?
    Vel, det er litt vanskelig å si! Tålmodighet!! Det kreves i nesten alle program! Det kommer egentlig ann på hvor –hypp- du er til å lære dette..

Da håper jeg dette hjalp deg, og lykke til med valget!
    Velkommen til Forumet forresten!
    ed Vennelig Hilsen
    Bjørn Erik Hansen

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Kristiansand
    Svar
    34

hvro mye er det for premiere nå ca.?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Stavanger
    Svar
    81

Vell. .ta en titt på www.adobe.com!

Adobe Store price
    US$699.00 Full

Rundt 5300kr..
    ed Vennelig Hilsen
    Bjørn Erik Hansen

Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    492

Så kommer vel mva. og frakt i tillegg eller ?

Og siden du bestiller fra Norge på Adobestore, blir du vel raskt rett og slett bare overført til de norske prisene som ligger på 7800,- inkl. mva.

Sjekk denne posten fra tidligere hvor du kan kjøpe en samlepakke fra Matrox istedet og få premiere med på kjøpet til en billigere penge enn å bare kjøpe Adobe Premiere :

http://www.norskfilmforum.com/module...5d2b6d3b076b70

Tom
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard wæææ

wæææ, dette er jo amatør filmer.
    hvorfor ikke bare laste ned programmet?
    like mye ulovlig å bruke andres sanger og dritt, som å bruke et nedlastet premiere.

eller tar jeg feil?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Tom
    Tom er offline
    Fleet Admiral (Proprietor) Tom sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Moss
    Svar
    492

Synes det er en litt vanskelig sammenlikning.
    Og vil ikke oppfordre til å laste ned noe som helst ulovlig.

Men hva andre gjør vil ikke jeg blande meg i, men synes at man får veldig mye for pengene om man f.eks. går for den pakken jeg nevnte ovenfor.
    Administrator
    Norsk Amatørfilmforum

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Warez og nedlasting a programmer som normalt koster penger er vi imot her på disse sidene. Men hvordan du selv skaffer deg disse programmene bryr vi oss ikke om. Bare ikke oppfordre eller fortell om det på disse sidene. Vi har en "Don't ask, don't tell" policy her, og så lenge alle følger denne vil vi ikke ha noen problemer.
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Citizen
    Medlem siden
    May 2004
    Svar
    1

Standard Hva me Pinnacle Liquid Edition?????

Synes d bler veldig feil å sammenligne Pinnacle DV studio med Adobe Premiere.. Dv studio er ment som et program for nybegynner mens Premiere er ment for mer "professjonelle"..

Men Pinnacle har også et "profesjonelt" alternativ: Pinnacle Liquid Edition 5.5

Jeg har selv brukt både Adobe Premier og Pinnacle LE en stund og liker best Pinnacle sitt program. Dette programmet utnytter prosessoren til det ytterste, og har en del småfunksjoner som Adobe ikke har.. F.eks: Pinnacle autolagrer mange ganger i sekundet, så du trenger ikke være redd fpr å miste arbeid, Pinnacle har et helt utmerket fargekorrigeringssystem!! Og det har også en veldig bra TimeWarp funksjon (Du kan gradvis øke og senke hastighet på klippene akkurat slik du vil)

Dessuten så har jeg hatt en del problemer med Adobe når kameraet mitt er koblet til firewire.. Da funker ikke lyden av en eller annen grunn... Virker som Premiere ikke liker at kameraet mitt er koblet til.. På Pinnacle funker dette helt greit, og jeg har da også koblet kameraet til en TV slik at jeg ser previewen på denne!!!

Hmm ble litt langt dette...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •