Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Toten - Kapp, Mjøsas kvite perle
    Svar
    95

Standard Pinnacle erfaringer?

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg med pinnacle Studios 10. Om det fungere da :P Så jeg lurte på om noen har noen erfaringer dere vil dele med meg? Hvordan det er å bruke, finne ut av ting osv. Om det finnes rikelig med valgmuligheter og alt sånt.

Takk
    hakka Production!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jeg har aldri rørt programmet selv, men ut i fra andres erfaringer med programmet, er det ikke mye å satse på - og du vil kanskje kjapt finne ut at du har gått deg inn i en blindvei når mangel muligheter stopper deg.

Har brukt storebroren til det, som nå er eid av Avid - Liquid. Det koster noen kroner mer, men er så absolutt verdt det. Om du allerede har kjøpt Studio 9-10 kan du oppgradere til Liquid for snaue 1500-2000,-

Full versjon for softwareversjonen koster rundt 4.000-4.5000,-
    Full versjon med hardware i tillegg koster snaue 8.000-10.000,-

Om du skal satse på et program av Pinnacle/Avid, er det med hånda på hjertet jeg kan anbefale Liquid. Les mer om det hos www.avid.com

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Men er virkelig high enden allitid å satse på? For det tar jo litt lenger tid å sette seg inn i Avid Liquid og det er slett ikke sikkert han trenger det.
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Pinnacle Studio er en fin plass å begynne, men forvent ikke et profesjonelt verktøy.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Heime, Valdres, Oppland, Norge
    Svar
    92

Hei, bruker pinnacle 10 for tida og er blitt ganske lei. du kan ikke gjøre
    veldi mye, men det er en fin plass å begyne, og det er lett greit og komme inn i og bruke. men visst du vil ha et litt bedre program med flere valgmuligheter, burde du vel gå for noe annet.
    men det spørs jo om du har drevet mye med film eller ikke.
    kan vel ta et snapshot av programmet i bruk viss du vil?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Svar
    95

Jeg har drevet å redigert en stund egentlig, brukt både Premiere Pro, og Pro 2.0 men det er noe fusk med de, så jeg får ikke brukt Pro lengre, og 2.0 har gått ut på prøve tida...
    Har Sony Vegas å her, men jeg likte det ikke helt, har ikke prøvd så mye da. Skal prøve å fikse Premiere igjen, men trenger et i mellomtiden, hehe. Men kjæresten til søstra mi sa at det var et greit program å bruke. Men får se hva det blir til da om det er så begrenset.
    hakka Production!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Men er virkelig high enden allitid å satse på? For det tar jo litt lenger tid å sette seg inn i Avid Liquid og det er slett ikke sikkert han trenger det.
    Nå er ikke Liquid særlig "high end" - jovisst, mer muligheter, og ser vel egentlig rimelig proffesjonelt ut. Med mindre du tenker på Liquid Blue, Silver eller Chrome som har hardware til 60 høvdinger+

Mange spør jo f.eks. om dette med PiP, keying-greier etc.. Før eller siden vil man kanskje gjøre noe sånt - og da er Studio et dårlig utgangspunkt. Hvorfor bruke penger på noe man uansett kommer til å bytte ut uansett?

Å starte på et mer avansert program gir brukeren litt rom å vokse på. Man lærer basics, lærer seg å klippe bedre, finne bedre flyt i produksjonene sine, og ekspanderer erfaring og ønske om muligheter - som allerede finnes der og er klar for bruk. Jeg tror at Liquid er et knallvalg, værtfall i forhold til de andre produktene Avid fører, som er rimelig heavy å sette seg inn i selv for de som har klipt mye før. Det går mye på intuitivitet og logikk.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Svar
    95

Så pinnacle er noe avansert WMM? :P Så jeg burde egentlig satse på noe annet da kanskje? Tenkte på Sony Vegas da. Men syns det er litt sært satt opp. Så krever å finne ut av ting først :P
    hakka Production!

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Sony Vegas er veldig greit når du først kommer inni det. Jeg gikk selv over fra Studio 9 til Vegas. Litt vanskelig og uvant i starten, men bra nå.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Svar
    95

Jeg har funnet noen turtorials (eller hvordan det skrives) til Vegas 7.0, så da skal jeg prøve å utforske det, virker mye bedre nå. Enn når jeg nettopp hadde skaffet meg det :P
    Men er det noen som vet om ei side hvor jeg kan laste ned add-ons (eller hvordan det skrives :P ) til Vegas?
    Ikke for å gå bort fra emnet, men jeg tror at kanskje Vegas er bedre, etter det som ble sagt om pinnacle, hehe. Så da blir det Vegas til Premiere funker igjen! Men noen som vet om noen sider?

Takker og bukker
    hakka Production!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •