Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Premiere 2.0 + Chroma Key

Hallo!

Jeg lurer på en ting ang premiere 2.0. Jeg driver nå å redigerer en film i premiere 2.0, men en ting jeg ikke er helt "med" på, er:

Når jeg har bruker chroma key for å få vekk bluescreen og legger den ned i timeline, så er alt bra! Men det jeg lurer på, er hvordan jeg får gjenstanden jeg key'a ut fra bluescreen til å komme på en evt bakgrunn?

Litt dårlig forklart dette her. Men hvordan får jeg timeline til vise begge videoene samtidig? Det er det jeg lurer på!

Håper dere skjønner.

Takk på forhånd.

Moen.jr
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Etter å ha dratt klippet ned på tidslinja, i eit videospor over bakgrunnen, finn du fram til effekten Chroma Key, som sikkert ligg i mappa Keying. Denne drar du ned på bluescreenklippet på tidslinja. So går du inn i Effect Controls, og under kontrollane for Chroma Key (som vil ligge der) vel du blå som farge. Det er vel ein dråpeteljar der du kan velge farge med.

Eit lite tips, om du har ein litt ujamn blåfarge, kan vere å leggje til den same effekten fleire gonger, og spesifisere litt ulike blåfargar for kvar.

Det er vel og ein effekt som heiter Blue Screen, som automatisk fjerner alt blått i biletet, men lurer på om det er litt færre innstillingar på denne. Du kan no prøve begge, og sjå kva som gjev best resultat.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    CHRISTIANSSAND
    Svar
    53

Yupp, Chroma Key er bedre enn Blue Screen på.. øh blue screen.

Noen som vet hvilken fargeskala jeg skal velge når jeg skal male veggen min hjemme om til en Green Screen bakgrunn? Signalgrønt eller noe?
    ukas ink - ink all day
    Canon XM2, Premiere Pro 1.5 &; Combustion 4 should do the trick - Søm, Kristiansand S

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •