Viser resultater 1 til 7 av 7
    df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Standard Premiere - liten video

Jeg er ganske ny i premiere.
    når jeg har lagret en film og vil se den i mediaplayer på fullskjerm så er filmen i en firkant med sort rund hvis dere skjønner, filmen vil ikke bli i full skjerm.
    hvordan fixser jeg dette?
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Tror kanskje jeg skjønte det...hvis du mener MPEG så går du på file/export/adobe media encoder, velger de innstillingene du vil ha også har du den i media player. det jeg sa nå var for Premiere Pro 7.0.

Hvis det er Premiere 6.0 du har brukt, så går du på file/export/movie, og velger de instillingene du vil ha.
    man who casts no shadow has no soul.

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Hva er størrelsen til fulskjerm video da? (hegth, with)

Edit: finnes det ikke noen lettere måte og gjøre det på?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Er det ein svart firkant rundt filmen sjølv når du viser den i fullskjerm i Media Player? (dobbeltklikk i videobilete eller trykk Alt+Enter) Om det er det, veit eg ikkje kva som gjer det. HenrikSolberg hadde eit likande problem. Om du ser det siste bidraget hans i videomaratonet, so vil du sjå at hans klipp ikkje fyller skjermen når den vert vist i fullskjerm.

Om du får same resultat uansett kva preset du nyttar i Adobe Media Encoder, prøv ein annan codec. Velg Export Movie, og gå til settings. Under General (i margen til venstre) vel du Microsoft AVI frå dropdown menyen der det truleg står Microsoft DV AVI som standard.

Gå so til Video (i margen) og vel t.d. DivX (om du har det installert) der det står compressor.

Om du ikkje får same resultatet no (med svart ramme rundt) er det kanskje noko gale med Media Encoderen. (Uten at eg veit om nokon feil...).

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

når jeg valgte divx og lagret så hvar hele filmen sort og mediaplayer sa at noe var feil
    (jeg har 7.0)

men på avi kunne man stille inn høyde og bredde er det noen som vet hva bredden og høyden til fullskjerm er?

er det ingen som vet?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Det kjem an på kva oppløysning du har på skjermen det. Det mest vanlege er 1024*768. For å få vite det, høgreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper. Gå på Innstillinger i det vindaguget som kjem opp, der vil du finne kva skjermoppløysning du har.

Men det er jo mykje større enn oppløysninga til vanleg DV-video, som er 720*576.

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

Nå har jeg funnet ut hvorfor...
    klippet jeg jobbet med var filmet med det digitale fotoaparatet og var derfor veldig lite, hvis jeg tok et klipp filmet med et digitalt video kamera var ikke problemet der.
    jeg løste problemet ved å gå inn på moton, og strekke klippet over hele skjermen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •