Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    17

Standard Premiere Pro 2 eksport/komprimering problem

Hei,
    prøver å eksportere en filmsnutt på 4-5 minutter med flere av kodekene, men premiere gir bare en liten intetsigende feilmelding. Noen som vet hvorfor og hvordan fikse?

Klarer å eksportere via Adobe Media Encoder men syns filen blir for stor uansett i forhold til lengden. 69MB på 4,5 minutter. Den får også flimring i de sekvensene med mye bevegelse. Hvorfor og hvordan fikse?

Alstå skulle gjerne visst hvordan man får best mulig resultat ved rendring/eksport/komprimering av fil? Ønsker å laste opp filmen på internett og la folk se den i bra kvalitet.

Se link til teaser/intro her: www.goadventure.net/ragnarok
    eller direkte link her: http://www.goadventure.net/ragnarok/...king-intro.mpg

captn

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Re: Premiere Pro 2 eksport/komprimering problem

Sitat Opprinnelig postet av thecaptn
    prøver å eksportere en filmsnutt på 4-5 minutter med flere av kodekene, men premiere gir bare en liten intetsigende feilmelding. Noen som vet hvorfor og hvordan fikse?
    For å kunne svare på det må ein nesten vite kva feilmeldinga seier. Finn du den her?

Klarer å eksportere via Adobe Media Encoder men syns filen blir for stor uansett i forhold til lengden. 69MB på 4,5 minutter. Den får også flimring i de sekvensene med mye bevegelse. Hvorfor og hvordan fikse?
    Med kva codec i kva format? I Media Encoder kan ein velge mellom MPEG1, MPEG2, Quick Time, Real Media og Windows Media, og under Quick Time kan ein velge mellom fleire titals forskjellige codecar, den beste skal vere H.264.

Du finn nokre tips til korleis komprimere med Windows Media her, og i videotutorialen det er linka til aller øvst. Han bruker Windows Media Encoder, noko du kan gjere om du vil, men prinsippa kan overførast til Media Encoder.

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    17

Feilmelding er: Error compiling movie. Unknown error.
    Hehe, veldig givende...not!

Så da skal jeg prøve dette: http://ppro.wikia.com/wiki/Errors#Error_compiling_movie
    Det hjalp ikke!

Jeg ønsker i utgangspunktet en god "master" som kan vises på lærret med prosjektor og lagres på dvd, og som jeg kan produsere mindre bra kvaliteter av. Noen tips på dette? Har prøvd flere encodere, mpeg, wmv men alle får flimringen som jeg absolutt ikke vil ha.

Den siste jeg prøvde var: mpeg2, 720x576, dv-widescreen, 25fps, audio 32khz 16bit, film 3265kbit persek.

Jeg ser andre filmer som har mindre oppløsning, lavere datahastighet, men likevel ser bedre ut??!!

Takk for tipsene uansett, setter pris på det

Ahhhh! Sikkert en amatørfeil. Jeg fant et kryss oppe i et hjørne der det stod deinterlaced, da forsvant strekene som plaget meg. Deilig deilig. Og med windows media 9 har jeg funnet noe som er passe bra og funker. Takk for linken til den komprimeringsguruen!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Skal du ha ein "originalkopi" som kan brukast som utgangspunkt for DVDar og andre format, vil nok det beste vere å lagre som DV AVI, eller HuffYUV/ukomprimert om du vil det. Fila vil då sjølvsagt ta stor plass, men den vil vere eit godt utgangspunkt. DVD-klar MPEG2 er eit anna alternativ.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Skal du ha en master anbefaler jeg enten å lagre i DV AVI (som nevnt) eller eksportere tilbake til DV tape.
    rom delusion bring me to thruth.

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    17

Ok, tusen takk for svarene!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg