Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Kyrre
    Guest

Standard Premiere Pro! Argh!

Jeg hater Adobe!

Premiere Pro, som det fantastiske programmet det er, vil få meg til å kutte hovedpulsåren en dag!

En kan ikke eksportere i 5.1, for da hakker lyden og skurring oppstår, men det lever jeg med.

At jeg ikke kan eksportere Jesus Christ Superstar forestillingen som jeg har blødd for å gjøre ferdig, er noe annet, for hva skjer? Uansett hvor mye jeg deler den opp, så hakker det! Både bilde og lyd! Hvorfor!

Hvorfor kan ikke Adobe lage produkter som sammsvarer med det gpde ryktet sitt?!

Dø!

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Hadde du vært litt mer spesifikk (skjønner det er vanskelig når programmet viser seg fra sin verste side) så kan det hende noen kunne hjulpet deg...

Du sier det hakker... Hvilket codec bruker du? Gjort noe annet en ved tidligere anledninger? osv... Slike ting kan muligens få frem noen løsninger... Men premiere har det med å gjøre uforklarlige ting som det ikke finnes løsninger på...

Lykke til...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    70

Har også hatt problem med dette i Premiere Pro 7.0. Spesielt med at lyden skurrer :? Det er når jeg eksporterer med en codek dette oppstår, f.eks. divx, men også andre. Audio lar jeg være uncompressed.

Noen som har noe svar på hvorfor dette skjer? :roll:
    ..::: Interloop Productions :::...

Kyrre
    Guest

HenrikSolberg, jeg eksporterer i vanlig DV-Avi.

Gang på gang finner jeg et tidspunkt i filmen der det filmen hopper i tid, og hakker.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard audio clipping

Det kan vere at lydnivået er for høgt. Det var ein som klaga på skurring i lyden etter at den var eksportert. Dette er svaret eg gav han:

Dette "fenomenet" vert kalla audioclipping (om eg tar feil, får nokon som veit betre rette på meg). Det som skjer er rett og slett at lydnivået er for høgt.

For å finne ut kvar volumet er for høgt, finn fram lydmiksaren (Window --> Audio Mixer). Spel gjennom filmen. Der lydnivået er for høgt, vil målaren gå på raudt.

Det du må gjere for å fikse dette, er å setje ned volumet på klippet. Det gjer du i Effect Controls --> Volume. Set volumet ned eit par desibel, spel klippet igjen, og sjå om det vert raudt no og. Er det det, set ned volumet meir.

Av ein eller annan grunn, eg veit ikkje kvifor, høyrer ein ikkje sprakinga når ein previewer i Premiere. Difor er det alltid lurt å sjå gjennom filmen med audiomiksaren open, slik at ein slepp å rendre fleire gonger.

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

gå inn på audio mixer og fiks dette!
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Dette problemet skal ikke messe opp bildet da... Men du kan jo prøve!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

det med for høyt lyd volum har jeg også vært borti, høres fint ut i programmet men peaker og skurrer når du har eksportert det.

Har også hatt problem med at filmen hakker, når jeg har gjordt andre ting på pcen mens jeg eksporterte.

Reinstallere/innstallere nye codeker kan kanskje løse problemet?

prøv å eksporter i lav kvalitet wmv og se om du har samme problemet.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Mitt problem i Premiere Pro er at jeg ikke kan eksportere hverken DV ut til kasset ut 90%dropped frames , kan ikke lage SVCD , kan ikke lage DVD, får ikke lov av å overføre filmen min til en ekstern harddisk etter at den er saved for da står det: "Frigjør mer plass!" på en harddisk som har 239GB ledig så kan jeg ikke overføre en film på 4,66gb?? Sykt! Jeg skal heller kjøpe meg MAC , PC og WINDOWS er bare noe fjas som bare inneholder ulemper. Hele oppsettet er et usikkert operativ system. Har noen andre hatt det samme problemet i Premiere Pro som meg?

Takk.
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

har ikke en spesifikk løsning på problemet ditt, men problemet er ikke nødvendigvis skapt av windows. Når du ikke kan gjøre NOEN av disse tingene har du mer en 1 ting som skaper problemer for deg, kan du beskrive hva som skjer feks. når du skal eksportere dvder? feilmeldinger ol.

og når det gjelder windows og ulemper så gjelder det å finne snarveier :wink:

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •