Viser resultater 1 til 8 av 8
    Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard premiere "streke" kvalitet...

Hei,

når jeg capturer og har filmen inne i premiere etter capturing blir det "strekete" kvalitet.. er det bare mens jeg har det på pcen eller blir sånn når filmen er ferdig og?
    en kamerat capturer alt i pinnacle for da blir det ikke sånn strek kvalitet, men når jeg gjør det så blir det bare hakkete og programmet blir nesten tregt!

Hvorfor er det sånn?
    håper noen skjønte det!
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Kan det være interlacing? For å få bort "strekene" prøv å de-interlace. Kan ikke helt huske ordrett hvordan man finner det. Men du finner det ved å høyreklikke på et klipp i redigerings... greia...
    isforstå meg rett...

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

jeg vil tru at du gjør NTSC feilen.

når du starter prosjektet i redigeringsprogrammet ditt, MÅ du stille alt til å være PAL, og IKKE NTSC.

husk at prosjektet skal være stilt inn til PAL, Capture skal være PAL, Export skal være PAL.

prøv dette..

ps. du må nok ta over klippene dine på nytt, siden de allerede er NTSC filer.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Jeg har alt stilt inn på PAL, men det går likevel ikke :?
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Kyrre
    Guest

Er det slike uskyldige små streker som synes når f.eks. hvis skjermen har høy brightness? Jeg har same problemet. Premiere kan brenne.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Hvis det er snakk om Pinnacle Studio 9 - vet jeg ikke helt om det går an å stille på NTSC eller PAL. Går liksom automatisk av seg selv. Tror det blir stygge streker hvis man blander ntsc- og pal-video i samme videospor.

Jeg hadde streker da jeg brukte PAL i NTSC-prosjekt. PAL i PAL-prosjekt forsvant disse stygge strekene.

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Risør
    Svar
    8

Har du prøvd å eksportere footagen til kameraet?

Se om det fortsatt er streker da.

Det er veldig stor sannsynlighet for at det har noe med program instillingene dine.[/img]

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Det kan bli deinterlacing problemer i Windows Media Player hvis man ikke har et godt fungerende DV codec. Inne i Premiere så vises filmen interlaced. Interlacing har med hvordan det filmes. Fleste billige kameraer filmer interlaced. Dvs 50 bilder i sekundet, hvor da hvert bilde er halvparten av det man ser. Satt sammen blir det 25 bilder. Det du burde sjekke er som Tony Montana sa, om det fortsatt er streker når du eksporterer til tape, eller du kan forsøke å komprimere filmen. Husk da å velge riktig deinterlacing/interlacing. Fleste encodings programmer har forresten detect funksjon på akkurat det. Blir det strekete etter det kan det være noe rot i hvordan du legger det inn.

For mer og bedre info sjekk denne linken...
    http://www.100fps.com/

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •