Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Standard Preview på PC-skjerm?

Hei.

Når jeg har vært ute og filma er det alltid morsomt å se det man har filmet, på TV. Nå som jeg snart skaffer meg HDV-kamera ønsker jeg å se på det jeg tar opp, i best mulig kvalitet. Siden tven min ikke er HD-ready, lurer jeg på om det er mulig å kunne se på det jeg tar tatt opp, på PC-skjermen? Ja, jeg vet du kan se på det du har tatt opp i diverse redigeringsprogrammer, men da blir det som regel en liten skjerm man ser på. Jeg eier en Imac. Er det et program som fungerer på den måten at du kan se på det du har filma, direkte fra kameraet, i fullskjerm?

Takk for alle svar.

mvh
    Anders

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Jeg vet ikke om et program, og jeg vet ikke hvilke tilkoblingsmuligheter du har fra kameraet, men det finnes en rekke overganger for å konvertere det til DVI, slik at du praktisk talt kan ha med skjermen på settet, bare du har strøm til skjermen..

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Du kan se i fullskjerm det du har filmet på en vanlig gammel bilderør-TV fra HDV-kameraet. Ikke noe problem. Du vil dog ikke se det i HD. Har du et litt nyere skjermkort vil du kunne stappe rgb-kablene i en overgang og rett inn i kortet og se det på pc-skjermen i stedet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Han sitter på iMac, så det er litt dårlige muligheter til sånt, mr. Wang

Andyax - om du har HDMI kan du kjøpe en HDMI-DVI-kabel hos Humac, alt fra en meter til 15 meter, for mellom 300 til rundt tusenlappen tror jeg det var.

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Okay. Tusen tkk for svar =) Akkurat nå eier jeg et DV-kamera, og kobler den til Imacen med firewire. Da er det kanskje ingen mulighet for å se det i fullskjerm direkte fra kameraet?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Ikke sånn uten videre - jeg tror kanskje temaet var tatt opp på video1.no en gang. :roll:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •