Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi
    Svar
    42

Standard Problem med Adobe Premiere

Hei.

Jeg har redigert en film men sliter med å få den i oppegående kvalitet ut av Premiere.
    Jeg kan rendre ut til DV AVI. Det går fint og når man ser på filmen da så ser alt bra ut. Men det tar litt stor plass så jeg har prøvd å konvertere med flere program til wmv. Noe de fleste program klarer men det blir feil med filmen. Fleres steder i filmen der det er brukt titles i Premiere blir det feil. Særlig om det er f.eks title tekst p åsvart bakgrunn o.l. Det blinker, forsvinner eller fungerer ikke som skal på andre måter. Jeg har altså prøvd flere program og prøvd å rendre ut av Premiere på nytt uten hell. Det skjedde også noe av det samme nåt jeg prøvde å konvertere til divx.

Derfor bestemte jeg meg for å prøve den innebygde konverterenen i Premiere. Jeg har nå rendret ut til .wmv format der med utalige instillinger. Men hver gang blir det ikke bra. Det er _ikke_ samme problem som nevnt over. Alt er med, men det blir skurete, hakete eller som ofteste flimrete. Jeg har prøvd å ha på 'deinterlace' flere ganger uten hell.

Vet noen hva som forårsaker disse problemene?

Er det noen som har en god guide til å få vekk stripene/flimiringa i Premiere? (deinterlace)

Noen tips. Har lyst til å få ut denne filmen nå.

Takk for alle svar.
    - Gaute

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Kva som gjer at du får dei feila ved titlar, kan eg ikkje seie. Får du same problemet om du nytter Windows Media Encoder (kan lastast ned gratis frå Microsoft Download Center, ca. 9MB) til å kode om frå DV AVI til .wmv? Eller VirtualDub til DivX eller XviD?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Hadde samme problemet før, fikk ikke fikset det though
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi
    Svar
    42

Sitat Opprinnelig postet av incanus
    Får du same problemet om du nytter Windows Media Encoder (kan lastast ned gratis frå Microsoft Download Center, ca. 9MB) til å kode om frå DV AVI til .wmv? Eller VirtualDub til DivX eller XviD?
    Hei. Takker for svar.
    Ja samme problem med Encoder. Prøvd et par ganger.
    Nei ikke samme problem med VirtualDub til divx når jeg hadde på deinterlace. Men filmen blir over 200mb og like grumsete/kornete som en .wmv på 80mb. Sikkert jeg som ikke kan instilingene.. Får bare prøve litt. Takk for hjelpen. Og kom gjerne med flere tips!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Hva med xvid? Har sett mange xvid-video med utrolig gode kvalitet, men har aldri prøvd selv.

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Når det gjeld DivX, juster bitrate, og rammestorleik (for widescreen kan 512*288 passe).

Ellers, hugs at du og må komprimere lyden. Ukomprimert lyd vil føre til ganske store filstorleikar.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi
    Svar
    42

Ja nå tror jeg skal få det til her. Først fikse deinterlace i VirtualDub. Deretter konvertere me WMEncoder til wmv Prøvde tidligere og det funket. Men fikk ikke tatt hele filmen da jeg gikk tom for plass på deinterlacen (det ble ukomprimert avi)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •