Først må vi vite hva du kobler det til pcen med? Firewire?
Hei!
Jeg har akkurat fått tak i ett gammelt DV kamera! Av slaget JVC GR-DVM1..
Ikke av det beste, men funker til filminga mi! Flimer kun litt Bil kjøring og småtteri!
Fikk sett inn en film å filma ut den! da var det på tide med litt redigering! Som jeg synes er kult å drive med! Har ikke vært så mye borti det før! men har sett en kamerat har redigert litt!
Så mitt problem: Jeg kobler kamera til pc`en min! (gammel kontakt) Ikke USB! Så hva skal jeg gjøre nå? evt hvilket program jeg bruker til å legge det inn på pc. convertere osv. Redigere har jeg hørt det er bra å bruke premier.. Det har jeg her på pc. men jeg vet ikke hvordan jeg legger filmen fra kamera over til pc! hvilket program jeg bruker osv..! (helt amatør i den verden) :/
Så da håper jeg på svar fra dere som kanskje kan litt mer enn meg!
MVH Oveops:
il, Foto, Film og pc!
Først må vi vite hva du kobler det til pcen med? Firewire?
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Oki!
Er det noe som heter com1 port? stikkes inn i hovedkortet! Har egetlig ikke peiling på hva det heter. ser ut som skjerm kabel. men er motsatt som på den! er pinner på hovedkort og ikke kabel. på skjerm er det pinner i kabel. Sier det deg noe?
il, Foto, Film og pc!
Ser kabelen slik ut?
Hvis det er en slik kabel (JLIP), brukes den KUN til å styre start/stop av video på kameraet.
Du trenger derfor et analogt kort for å få filmer inn på pc.
Å huff.. Det greiene der husker jeg at jeg drev med for en seks år siden også... Gremmes... :x
Huff!
Nja, linger på den der ja! Så da kan jeg bare gi opp med å få den på pc? :/
il, Foto, Film og pc!
Kan jo få deg en PC som har firewire-kort og mulighet til å importere video rimelig billig da... Trenger ikke koste all verden det... Kanskje PCen du har er bra nok også, ikke vet jeg... Kan hende du bare trenger et firewirekort...
Om du lurer på kva firewire er, finn du litt info her.
Oki!
Har firewire på pc. så trenger vell bare kabel. men kjøper heller ett nytt kamera. trenger ikke av det dyreste slaget.. :P
il, Foto, Film og pc!
Så hvis noen skal ha tak i ett gammel dv kamera så skrik![]()
il, Foto, Film og pc!
Bokmerker