Viser resultater 1 til 5 av 5
    Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard Problemer med lyd i After Effects

Som emnet sier så har jeg problemer med lyd. Om jeg arbeider med et klipp som har lyd i After Effects, og lagrer/rendrer det, så fungerer lyden helt fint. Men dersom jeg legger til musikk eller lyder i tillegg, så blir lyden utrolig skarp enkelte steder og knitrer på en måte - i mangel på bedre ord her og nå - som om høyttaleren er sprengt. Jeg har lurt på om det er noe galt med innstillingene til formatet jeg rendrer til, men saken er den at dersom jeg lagrer til .AVI så blir lyden dårlig og om jeg lagrer til Quicktime-format så blir lyden akkurat slik den skal være (selv om innstillingene ser like ut). Jeg vil gjerne ha det i .AVI

Basert på dette så har jeg et par spørsmål:
    Er det noe jeg gjør galt? - Mulig det trengs mer informasjon for å svare på dette, men dere vet sikkert om dere er i stand til å få det fint selv

Finnes det noen gratis lydprogrammer som kan brukes til å lage lydbilde? (Altså vil jeg gjerne se filmen mens jeg legger til lydeffekter og slikt) Har hørt mye fint om Audacity, eller noe sånt, men er usikker på om det er mulig å vise filmen der.

Håper at noen har en idé om hva som er problemet, for dette irriterer meg, heh.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Dette forslaget er kanskje helt på jordet, men kan det ha noe med manglende codecer å gjøre? Som sagt, kan ha absolutt ingenting å gjøre med saken, og det høres ut som om du kan mer om lyd enn meg.
    Men igjen, hvilken skade kan det gjøre å slenge opp et forslag :lol: Hvis du finner ut av det på egen hånd kan du jo slenge opp en post som forklarer hva det var, slik at andre som evt. har eller kommer til å få samme/lignende problem kanskje fikser det fortere :wink: Sånn problemer er utrolig irriterende!
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Lyd har jeg liten peiling på. Det er faktisk første gangen jeg forsøker meg på lyd i AE (Noe som sikkert er grunnen til problemet). As we speak forsøker jeg å rendre til Quicktime, for så å åpne filen i Premiere, og derfra konvertere til .AVI om det er mulig. Jeg krysser fingrene. Er ikke sikker, men tror at codecer er på plass. Kan jo lese litt i Hjelp-filen. Det kan vel ikke skade. Dersom jeg finner ut av det så skal jeg nok poste et svar

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Oppdatering:
    Jeg har nå gjort som jeg sa, og altså lagret ut fra Premiere. Dette fikset problemet med lyden (selv om jeg gjerne vil vite hvordan det går i orden kun ved hjelp av AE da jeg sparer tid på det) men bildet ble helt feil. Proprosjonene skiftet fra å være 4:3 til å bli 16:11 vertikalt. Ja. Det var ingen skrivefeil. Vertikalt. Altså utrolig liten bredde, men sykt høyt. Jeg aner ikke hva som er problemet her nå. Setter pris på hjelp.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Hvis de to filene har den samme oppløsning er det bare pixel aspect ratio'en som kan være feil :wink:
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •