Viser resultater 1 til 3 av 3
    Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    3

Standard Problemer med mpg i Premiere Pro

Driver å redigerer en film som tok for en stund siden. Når jeg la den inn fra DV til PC, ble dette gjort på to forskjellige maskiner (grunnet jeg ikke kan gjøre det på min egen).
    Den første delen funker helt fint, er ferdig med å redigere den, men når jeg skulle legge til den andre halvparten av filmen, begynner merkelige ting å skje.
    Andre halvparten ble lagret som mpeg, filen er noen GB stor, og når jeg tar den inn i Premiere begynner den å hakke.
    Den funker fint i windows media player, og tilogmed i det ene monitorvinduet i Premiere (Det hvor man kan stille effects.) Men ikke i hovedvinduet.
    Jeg har prøvd å klippe det opp i mindre deler, har rendret mange ganger, men funker fremdeles ikke.
    En kompis av meg sa det kunne ha noe å si med lyden. Resten av filen er i 44,1MHz, mens denne delen er i 48MHz.
    Kan det være det?
    Kan det være et codec problem?
    Noen som har peiling?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Om det er MPEG2, kan problemet ligge der, ettersom det er ein codec som i utgangspunktet er dårleg egna for redigering (pga. måten den er komprimert på). Du kunne prøvd å konvertere til AVI, og so importere.

Du finn mange prog som kan gjere det, ved å søke på Google. Det fyrste treffet eg fekk var dette programmet.

Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    3

Takk for tipset!
    Jeg prøvde det programmet, og da sluttet filmen heldigvis å hakke, men det ble forferdelig dårlig kvalitet på den..
    Kanskje jeg gjorde noe galt i konverteringen, så jeg får prøve igjen.
    Men er det ellers noen som vet om noen andre programmer som funker bra til å gjøre sånnt?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •