-
27th August 2007, 14:13
Ensign
Problemer med Multi-Camera Edit i Adobe Premiere (CS3)
Hei,
Jobber for tiden med å redigere sammen en film fra et bryllup. Selve vielsen ble dekket med 5 kamera som rullet hele tiden fra de ble startet til de ble stoppet. 2 håndkamera og 3 stativkamera.
Samtlige kamera er synket mot en hjemmelaget CLAPPER som ble filmet først.
Begge håndkamera er deretter redigert sammen til 1 film fra håndkamera - slik at det nå kun er snakk om 4 videostrømmer som skal sy's sammen til 1.....
Tenkte å benytte Premiere Pro CS3's Multi-Camera Editor til å gjøre jobben enklest mulig og har derfor satt opp mine fire videoklipp i en sekvens som jeg har kalt Multicam Source, deretter har jeg nestet denne inn i en annen sekvens som jeg har kalt Multicam Vielse, og denne sekvensen har jeg satt til Multi-Camera ENABLE.
Når jeg henter opp Multi-Camera Editoren fungerer det hele veldig fint - jeg ser alle videostrømmene, og kan høre lyden fra håndkamera (Track1) - men der begynner også problemene, for jeg får ikke lyd fra de andre videostrømmene, selv om Multi-Camera Source sekvensen tydelig viser at det er lyd på Track2, 3, og 4 også.
Så uansett hvordan jeg klipper sammen, så ender det opp med at jeg kun hører lyden fra track1, selv når jeg skifter til bilde fra kamera2, 3 og 4..... Plagsomt, så jeg googlet litt og satte opp systemet med valget AUDIO FOLLOWES VIDEO og regnet med at der hadde jeg funnet feilen, men neida - Premiere registrerer kamerabytte både på LYD og VIDEO-sporet i Multicam Vielse, men under playback er det kun Video-strømmen som faktisk skifter kamera - lyd-sporet fortsetter å spille lyden fra Track1..... Forsøkte å endre om på track'ene i SOURCE-sekvensen, men fikk da kun resulatet at det nye sporet i Track1 ble eneste hørbare lydspor.... Er dette en BUG i CS3 ??
Kan selvfølgelig alltids redigere multicam på gamlemåten - klippe, klippe klippe, men det er så utrolig tidkrevende kontra MultiCamera Monitor, og angremulighetene er ikke så mange..... Med MultiCamera kan man endre og gjøre om så utrolig mye enklere, så ønsker primært å få den funksjonen til å fungere.....
Men da må jeg få lyden fra de ulike kamera til å høres samtidig med at bilde vises - blir for dumt når man viser video av orgnisten som gjør seg klar og så hører man bruden som hvisker og tisker med hjelperne sine....
Noen som har erfaring fra Multicamera Monitoren eller multicamera redigering på premiere generelt som kan peke ut hva søtten jeg har gjort feil.....
Hvorfor skifter ikke lyden samtidig med bilde ? - hvorfor får jeg KUN track1 lyden uavhengig av kamera, når jeg har valgt AUDIO FOLLOWS VIDEO og vitterlig ser premiere registrerer kamerabytte på lydsporet i multicam-sekvensen ?
På forhånd takk!!
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker