Noe sier meg at dette er et AVCHD kamera? Da er det nok rett og slett sånn at programmet ikke støtter det formatet, og at du er nødt til å bruke et program som fulgte med. Jeg har heldigvis ingen erfaring med avchd, så jeg kan ikke si noe mer...
Heisann!
Jeg har et problem ang. Pinnacle 12.For noen uker siden filmet jeg en konsert,med et ***** Hitachi HD kamera
Vi fikk lagt inn filene på dataen,via USB,siden det var ingen mulighet for Firewire.
Merkelig nok,ble filene i VRO.format(har aldri hørt om det før)
Men en løsning fant vi: AVS4YOU konverteringsprogram. Vi fikk konvertert til AVI.Etter det sitter jeg fast...For Pinnacle nekter å importere filen,feilmelding "Feil under åpning av videofil" :'(
Er det noen som kan hjelpe meg?? :![]()
15,4" MacBook Pro-2,4 GHz / Nikon D5100
Bazinga!
Noe sier meg at dette er et AVCHD kamera? Da er det nok rett og slett sånn at programmet ikke støtter det formatet, og at du er nødt til å bruke et program som fulgte med. Jeg har heldigvis ingen erfaring med avchd, så jeg kan ikke si noe mer...
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Farsken å da,***** Hitachi kamera!! >
Det kan kansje være det at det er et AVCHD kamera. Ihvertfall HD
Pinnacle 12 støtter ikke AVCHD, bare versjonen Pinnacle studio 12 Ultimate(og jeg har ikke anledning til å kjøpe dette) så da har du nok rett, guitareirik.
(dette er jeg ikke så god på, programvare og sånn stuff, prøver å lære meg det ;D
Uansett, vi konverterte jo til avi)
EDIT: Vi har fått svar fra kundesupport fra AVS4YOU, og det viser seg å være en grense på hvor stor fila kan være. Vet ikke om dette påvirker det andre tullballet.
Skulle aldri brukt Hitachi!!! >>
![]()
Bazinga!
Inntil AVCHD blir støttet av flere vil man som regel støte på sånne problemer... Du får prøve å jobbe deg rundt problemet![]()
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Er ei stund sia sist, og jeg har kommet meg litt videre. ;D
AVCHD tror jeg at det ikke er. For det trenger man Blu- Ray for å spille av. Jeg trenger DVD. Anyway, Pinnacle tar AVCHD.
Men tvert imot, jeg tror det har med at den konverterte fila er AVI. 8)
AVI er jo et av de vanlige videoformatene, men Pinnacle nekter å bruke det. :-\
På pakka står det at det er mottakelig for AVI, så jeg synes dette er rart ???
Nå tenker jeg å konvertere atter en gang, til MPEG -4/-2
Hvis det er noen som kommer på noe annet, er jeg SVÆRT takknemmelig!!
(Og hvis noen lurer; jeg har ikke kameraet, for vi lånte det på Elkjøp. Det var en som "liksom" skulle ha seg kamera, og ville prøve det først! :-X )
Bazinga!
Bokmerker