-
Lieutenant Commander
Problemer med Premiere 6.5
Når jeg capturerer i premiere 6.5 hakker det veldig mye og det er stortsett bare enkeltframes som kommer opp i det lille vinduet som viser filmen, er det noen som vet hva problemet er?
Og når jeg capturerer kommer det noe sånt frames skipped eller noe, hva er dette og hvordan blir man kvitt det?
Et annet problem som muligens har noe med de to første å gjøre er når jeg redigerer og skal spille av, da vises bare enkeltframes(men alikevell flere en når jeg capturerer) og allt går veldig sakte, er dette fordi fila er for stor eller er det på grun av noe med de to tidligere spørsmålene?
Kan noen være så snill å hjelpe meg?
-
Commodore
Kva slags maskin har du, mtp. RAM, prosessor o.l.? Om du køyrer andre program samtidig som Premiere, kan det vere lurt å avslutte desse, for å frigjere systemressursar til videoen.
Skipped frames tyder at det er ein frames av videoen som Premiere ikkje klarer å fange opp, t.d. fordi maskina ikkje har ressursar til å overføre so mykje data på so kort tid.
Når det gjeld avspeling av videoen på tidslinja, so var Premiere 6.5 det fyrste programmet i Premiere-serien med realtime preview (at ein kan spele av video med effektar i sanntid, utan rendring), so det skal gå an å spele utan å rendre, men kor bra dette fungerer avheng av kor kraftig maskin du har. Å spele av rein video utan effekter skulle ikkje by på for store problem, men om du har mista frames under capture, vil dei mangle, og videoen vil hakke uansett.
-
Lieutenant Commander
Vel, da får jeg vel bare starte på nytt på en kraftigere maskin da...
-
Commodore
Kva maskin er det du har no då?
-
-
Lieutenant Commander
Fikk låne en PC det funka på.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder