Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard Programvare for 3D

Hei, jeg skal lage en 3D intro, men min kunnskap innen 3D film er minimal,, så finnes det et program for å gjøre dette lett??

Jeg skal lage en skog, en mann med steadycam og kamera,, og filme rett ned i snøen hvor det står Snow Production, så kommer det en sånn lyd, mens det går en liten linse refleks over..

hvordan er dete mulig??

Dilorko
    ...

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard

Det finnes mange programmer som gjør dette, men direkte lett er det ikke uansett hvordan man snur og vender på det.

Jeg har en rangert liste her fra billigst til dyrest, så har du noe å titte på og se hvor du vil legge lista i økonomien.
    - Blender (gratis)
    - Hash Animation Master ($299)
    -*LightWave 3D (€699)
    - Cinema 4D ($299 for GRUNNLEGGENDE pakke, for å få dynamics og lignende som LightWave, Maya og Max har blir det minimum $2495 eller evt $3695 for den gjeveste versjonen med ALT)
    - 3Ds Max
    - Maya

De sistnevnte har jeg ingen pris på, men de kommer garantert på en halv hundretusing, pluss/minus. Har også unlatt å ta med f.eks. Houdini og andre alternative pakker fordi de rett og slett koster tilsvarende en ny bil!

Lærekurven for disse programmene varierer veldig. Jeg personlig gikk for LightWave etter å ha prøvd meg på både 3Ds Max og Maya, som jeg skjønte null og niks av. LightWave er også en god porsjon snillere i pris enn det mange andre high-end pakker er.

Om du er usikker på hva du skal gå for, mener jeg du skal kunne laste ned demo av alle disse. Restriksjonene varierer fra et visst antall polygoner til 30-dagers full demo.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard Ok,,

Hvilke av disse renderer fortest, de maskinene jeg har til rådighet er " mackbook pro(forrige modell 15") og en mac mini forrige modell med forrige grafikkkort..

Håper du kan svare..

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Er du helt sikker på at du trenger et 3D-program for å lage den introen du har beskrevet her, da? Motion Graphics er jo også et alternativ som vil fungere vel så bra - og min personlige mening er at det er lettere å forstå seg på enn hardbarka 3D dersom kunnskapen din er minimal på begge områder.

I så fall kan du bruke Adobe After Effects. Koster vel over 10 000 kroner, men man får veldig mye ut av det. Kanskje du allerede har det?

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan du ser for deg at denne introen blir, men i mitt hode kan du gjerne filme mye av den, for så å fikse den til det ugjenkjennelige (gi den et animert preg) i After Effects. Selve teksten og linserefleksjonen er ikke noe problem i dette programmet.

Det eneste 3D-programmet jeg har erfaring med er Blender, og det er virkelig slitsomme greier, med mindre du er virkelig dedikert.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2009
    Sted
    Lørenskog
    Svar
    403

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    Er du helt sikker på at du trenger et 3D-program for å lage den introen du har beskrevet her, da? Motion Graphics er jo også et alternativ som vil fungere vel så bra - og min personlige mening er at det er lettere å forstå seg på enn hardbarka 3D dersom kunnskapen din er minimal på begge områder.

I så fall kan du bruke Adobe After Effects. Koster vel over 10 000 kroner, men man får veldig mye ut av det. Kanskje du allerede har det?

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan du ser for deg at denne introen blir, men i mitt hode kan du gjerne filme mye av den, for så å fikse den til det ugjenkjennelige (gi den et animert preg) i After Effects. Selve teksten og linserefleksjonen er ikke noe problem i dette programmet.

Det eneste 3D-programmet jeg har erfaring med er Blender, og det er virkelig slitsomme greier, med mindre du er virkelig dedikert.
    Ok, det er vel kanskje det jeg tenker, men hva er motion graphics.. Ja jeg har faktisk after effects på en annen mac jeg kan bruke..

Jeg tenker at et kamera ser ned mot skogen, det er hvit bakke, plutselig kommer en skikkelse løpende der, og kameraet synker ned, så begynner det og gå rundt mannen, han har et steadycam, pluteslig byttes bilde til hva han filmer, og han ser ned mot snøen, hvor det står Snow Production, så fader bakgrunnen ut, snow produsction blir til litt grønnaktig metall, og det kommer en lysstrek over hele logoen mens det kommer en lyd som jeg ikke klarer og demonstrere...

(håper du forstod det) Jeg kan kanskje filme det med en kran? Dette er noe jeg snart kanskje har tilgang til, uansett så kan ikke jeg filme før det blir vinter...

Skal lage et storyboard så snart jeg har fått program for det (orker ikke tegne for hånd)

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,313

Standard

Ingen av de nevnte maskinene vil være nevneverdig raskere enn den andre når det kommer til 3D. Nå har jeg ingen erfaring med hvor bra eller rask rendermotoren i de andre programmene er, men LightWave har en usedvanlig bra og kjapp rendermotor. Det forutsetter dog at du har prosessorkraft..

Lignende tråder

1. Tracking programvare
    Av tskippe i forumet Programvare
    Svar: 15
    Siste tråder: 3rd January 2008, 21:20
  2. dvd programvare
    Av WoieH i forumet Programvare
    Svar: 5
    Siste tråder: 30th December 2007, 16:12
  3. Programvare for animasjon
    Av DanielLjun i forumet Programvare
    Svar: 1